Wat kan ik doen om stress te voorkomen of verminderen?

Ik heb ongelofelijk veel stress.
Mensen die vaker op mijn vraag antwoorden weten dat bijna alle vragen over mijn gewicht gaan.
Ik stress vooral over mijn gewicht maar ook over geld,vrienden,etc.
En ik wil graag mijn stress verminderen want ik kan er gewoon niet meer tegen mijn hele dag bestaat uit stress.

3 maanden geleden
in: Psyche
1K
jc54
3 maanden geleden
Accepteer wie en wat je bent en houd van jezelf.
LeonardN
3 maanden geleden
Wat jc54 zegt, maar goed dat zal niet zomaar vanzelf gaan anders deed je dat al. De hele dag stress ervaren kan juist ook weer allerlei negatieve effecten hebben op (eet)gedrag en hoe je lichaam functioneert. Wat dus in theorie zou kunnen zorgen voor een neerwaartse spiraal. Je zal dus iets anders moeten gaan doen dan anders.
Wat dat is, is lastig te zeggen. Wat wellicht kan helpen is er met iemand over praten, in het echte leven. Niet alleen helpt het om je verhaal kwijt te kunnen, je zal er achter komen dat bijna iedereen op allerlei niveau's allerlei problemen heeft, wat jouw problemen kan relativeren.
tinus1969
3 maanden geleden
De eerste stap heb je gezet: Je realiseert je, dat je je teveel zorgen maakt.
Ikhebgeenidee
3 maanden geleden
Neem contact op met je huisarts en vraag daar om (professionele) hulp. Kan ook een praktijkondersteuner zijn bij de huisarts.
Ritsuka
3 maanden geleden
Als je er zelf niet uitkomt, zoek hulp. Schrijf je verhaal op papier, ga naar de huisarts en laat je doorverwijzen. Dit gaat je echt helpen, ik spreek uit ervaring.
Elisa507
2 maanden geleden
Ken je dr. Eric Berg van youtube? Die heeft een heel holistische manier om op een heel gezonde manier gewicht te verliezen. Je psychische gesteldheid word daarbij ook goed ondersteund.
Er is ook een Nederlandstalige Facebook groep waar je je vragen kan stellen. Die heet "Dr. Eric Berg - Gezond Keto Coaching Nederland.
Misschien vind je hier wat (extra) ondersteuning.

Geef als eerste antwoord