Hoe moet ik mijn neiging om rauw vlees te eten onderdrukken?

Hi ik eet soms graag rauwvlees. Rauwe kip, biefstuk, gehakt. Enz.. niet veel maar een klein beetje. Ik weet dat dit niet normaal is om te doen en weet niet zo goed wat ik er mee moet

6 maanden geleden
in: Psyche
2.4K
Ritsuka
6 maanden geleden
Klinkt haast als een vorm van Pika
SingingCoyote13
6 maanden geleden
kan je volgens mij goed ziek van worden. heb je nooit klachten gehad ofzo die hiervan kunnen voortkomen ?
Pieterke
6 maanden geleden
Is er iets anders wat je graag eet? Misschien is het een idee om daar wat van te eten als je de neiging voelt om rauw vlees te gaan eten?
tinus1969
6 maanden geleden
Eet je wel genoeg (vlees)?
Ritsuka
6 maanden geleden
Heb je al eens je bloedwaardes laten meten?
Saarbakker
6 maanden geleden
Ik heb nooit klachten gekregen maar ik herken me wel in dat pica bloedwaardes moet ik om de zoveel tijd laten meten die zijn gewoon goed. Het gaat dan ook niet om enorme hoeveelheden maar als ik het klaar maak dan neem ik een paar hapjes.
tinus1969
6 maanden geleden
Mag ik vragen welke bloedwaardes er worden gecontroleerd en waarom? Zou er een verband kunnen zijn?
TurfGraver
6 maanden geleden
Misschien gewoon helemaal geen vlees eten?
Beter voor onze mede aardbewoners ook. :)

Antwoorden (1)

Voor mij zou het werken om te denken aan de gevolgen. In rauw vlees/kip zit salmonella. Op internet zie je dat de symptomen meestal bestaan uit diarree, buikkrampen, misselijkheid en braken. Deze klachten gaan meestal na 3 tot 7 dagen vanzelf voorbij. Ik weet niet of dit werkt voor jou, maar ik hoop van wel. De gevolgen van een salmonella infectie zijn zoals je ziet niet erg leuk.
symptomen van een salmonella infectie*
Toegevoegd op 16 november 2023 09:47: tekst
6 maanden geleden
Abcde
6 maanden geleden
Bron vergeten?