Sleur is een herhaling van handelingen die tot verveling leidt.
Sleur heeft te maken met: gedachteloosheid, een gedachteloze gewoonte.
Elke dag hetzelfde werk en dezelfde fietstocht is geen sleur, want verondersteld wordt dat je er wel degelijk met je gedachten bij bent, zowel op het werk als tijdens de fietstocht.
een jaar geleden
Sleur is een term die wordt gebruikt om een situatie te beschrijven waarin iemand zich verveelt of geen interesse meer heeft in iets. Het kan ook worden gebruikt om een routine aan te duiden die mensen dagelijks herhalen.
9 maanden geleden