Helpt het om in je hand te knijpen tegen ongewenst blozen? (omdat je je aandacht dan daarop richt)?

Ik heb over het algemeen geen probleem met het blozen, maar in sommige situaties is het echt ongewenst en zoek ik naar een 'trucje' zodat ik weet dat ik daarop terug kan vallen.

een jaar geleden
in: Psyche
Amadea
een jaar geleden
Bij mij niet, in elk geval. Mijn truc was/is dat ik gewoon blijf doen, alsof er niets aan de hand is. En maakt iemand er een opmerking over, dan zeg ik dat ik het ineens zo warm kreeg (of dat ik een opvlieger heb).
Pieterke
een jaar geleden
Inderdaad, doen alsof er niets aan de hand is werkt meestal prima, dan trekt het vanzelf weg. Bij mij tenminste wel.

Geef als eerste antwoord