ik voel mij soms niet veilig in mijn eigen lichaam, is dit normaall?

ik voel mij soms niet veilig in mijn eigen lichaam, is dit normaal?
dan wil ik het liefst uit mijn lichaam treden. En bijvoorbeeld in het lichaam van een andere vrouw stappen.

Dit heb ik eigenlijk vooral wanneer ik terug denk of getriggerd wordt door nare situaties/ervaringen uit het verleden. Ik ben nooit verkracht/aangerand geweest.

soms drink ik dan alcohol of gebruik ik soft drugs om mij beter te voelen in mijn eigen lichaam

of heeft iedereen dit wel eens???
wanneer ik alcohol/drugs heb gebruikt kan ik er weer een x dagen ertegen aan voordat ik weer merk dat ik het nodig heb. het is dus niet zo dat ik 24/7 afhankelijk ervan ben
ik zonder mij ook veel af van andere mensen. Mensen kosten mij over het algemeen veel te veel energie en vind 99% van de mensen stomme klote wezens.
soms fantaseer ik ook dat ik jan en alleman doodschiet en daarna mijzelf. die gedachte geeft mij veel rust en kalmte
als ik drugs/alcohol gebruik komt er vaak ook onverwerkt verdriet van vroeger naar boven. Dat vind ik erg vind
wat ik erg fijn vind*

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Psyche
1.8K
Ritsuka
2 jaar geleden
Ga hiermee naar je huisarts en laat je doorverwijzen naar een psycholoog/psychiater. Dit is geen gezonde manier om met je problemen om te gaan.
tinus1969
2 jaar geleden
Eens met Ritsuka. Zoek hulp. Je verhaal klinkt alsof je PTSS zou kunnen hebben, en daar is therapie voor.
Pieterke
2 jaar geleden
Ik vind ook dat je hier hulp voor moet zoeken.

Antwoorden (1)

Nee, het is niet normaal om je niet veilig te voelen - al komt het natuurlijk wél heel vaak voor. Er zijn veel andere dingen waardoor je je niet veilig kunt voelen, daarvoor hoef je geen heel heftig seksueel geweld meegemaakt te hebben, dat kan ook door andere nare ervaringen komen. Zoals ook in de reacties gemeld: ZOEK HULP! Want de manier waarop je met je problemen omgaat is niet goed - op den duur krijg je daar problemen mee - alcohol en drugs zijn NIET bedoeld om je problemen mee te verdoven! En je agressieve fantasieën lijken mij ook best beangstigend - in ieder geval moet je proberen voor te zijn dat je die omzet naar daden, destructief naar jezelf of naar anderen.