Wordt een sessie bij een psycholoog vergoed door basisverzekering?

2 jaar geleden
in: Psyche
1.1K
Ikhebgeenidee
2 jaar geleden
Houd er wel rekening mee dat de basisverzekering een eigen risico kent.

Antwoorden (1)

Dit is afhankelijk van verschillende factoren.

Allereerst is belangrijk om uit te zoeken of de desbetreffende psycholoog een contract heeft met de verzekeraar waar jij je zorgverzekering hebt afgesloten. Mocht dit het geval zijn, moet je een doorverwijzing hebben van je huisarts, bedrijfsarts of dergelijke. Daarnaast moet er een (voorlopige) DSM-classificatie gesteld zijn. Dit betekend dat er dus sprake moet zijn van een stoornis om vergoede psychische zorg te krijgen. Een burn-out bijvoorbeeld valt hier niet onder.