Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet ik dubbele of extra kosten betalen als ik naar 2 behandelaars ga?

Psycholoog is andere instelling als de ggz. Ggz helpt me voor adhd maar zij doen geen andere problemen behandelen, alleen adhd/add.

Voor andere problemen moet ik naar (onafhankelijke) psycholoog.

Ik heb alleen basis verzekering.
Hoe zit dat met de kosten? Moet ik de psych dan zelf betalen?

2 jaar geleden
in: Psyche
1.5K
Rieneke1
2 jaar geleden
Ik zou even een telefoontje doen naar je ziektekostenverzekeraar.
Thecis
2 jaar geleden
Wellicht dat het geheel onder 1 mdc kan vallen (medische diagnose code). Dan wordt het een behandeltraject en zijn meerdere disciplines mogelijk (mits de ggd die code kan / mag aanmaken).
Terpstraatje70
2 jaar geleden
Het advies van @Rieneke1 is een goede optie.
Zij zullen het wel weten.
Terpstraatje70
2 jaar geleden
Ik heb (gelukkig) nog weinig ervaring met ggz etc. Maar de ggz kliniek waar ik zit is puur voor adhd en add. Meer echt niet.
Zit er nog te kort om medicatie via de huisarts te krijgen. Voor mijn depressie moet ik naar andere behandelaar. Een psycholoog en eventueel andere behandelingen zoals bv Psychotherapie, EMDR en anders. Lastig het uit te vinden als nieuweling als je meerdere diagnoses hebt.
Adhd
Depressie
dysthyme stoornis
In jeugd emotioneel verwaarloost etc. Dus zal best wat therapie moeten…

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)