Hoe zorg ik ervoor dat ik geconcentreerd mijn rijexamen kan doen in januari?

Ik heb moiete met onthoude tijdens rijles ik heb al ongever 60 lessen van 1.30uur gehad.Zo dra ik rij vergeet ik al die regels ik rij egt als een kip zonder kop. Ik weet niet waar ik mee bezig ben en heb egt mooite met onthouden. Iemand tips k voel me zo dom heb in januari examen ben zo bang en het kost zo veel geld .

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Psyche
1.3K
crispy
3 jaar geleden
Het klinkt misschien hard en ongevoelig, maar is het geen tijd om na te denken of je wel geschikt bent om auto te rijden?
Antoni
3 jaar geleden
Mijn ervaring met schoollessen is dat je het pas goed kan als je de leerstof aan iemand anders kan uitleggen en deze aan hem kan leren. Dat zou ook kunnen gelden voor autorijden. Misschien is het een idee als jij eens iemand anders 'rijles' geeft: iemand die het al heel goed kan, bijvoorbeeld je vader of je zus. Je gaat als bijrijder met die persoon autorijden en legt die persoon uit wat je allemaal moet doen bij het autorijden, en waar je op moet letten. Op die manier leer je zelf ook weer goed hoe je veilig moet autorijden en waar je op moet letten.
Erna55
3 jaar geleden
Heb je hier wel eens met je rij-instructeur over gesproken ?
Amadea
3 jaar geleden
Niet alleen tijdens rijexamen, maar ook als je daarvoor slaagt en zelfstandig mag gaan rijden moet je geconcentreerd op de weg zijn. Anders ben je een gevaar, zowel voor jezelf als voor de medeweggebruikers.
tinus1969
3 jaar geleden
Het klinkt alsof je veel te veel nadenkt tijdens het rijden. Niet denken maar doen.

Antwoorden (1)

Probeer het je zelf zo comfortabel mogelijk te maken. Draag lekker zittende kleding, zorg voor voldoende slaap en adem diep in en uit. Sommigen nemen bepaalde medicatie voor het rijden, maar dat kan je het best bewaren voor als het écht niet meer wil lukken. En het is geen garantie dat je slaagt.