is angst voor overgeven een angststoornis?

ik heb emetofobie in de coronacrisis en eigenlijk is angst voor corona en angst voor ovvergeven een beetje hetzelde. want je vermijd veel dingen.
bij mensen uit de buurt blijven
handen veel wassen
geen handen schudden.
en nu is mijn vraag
is braakfobie een angststoornis?
want je hebt ook net zoals corona angst om ziek te worden

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Psyche
1.3K

Antwoorden (2)

Wanneer er gediagnosticeerd wordt dat je emetofobie hebt, heb je een angststoornis. Het is namelijk een irrationele en extreme angst voor iets en dat zal je leven beinvloeden.

Echter, angst voor overgeven en angst voor Corona zijn 2 verschillende dingen. Het zal misschien onder een gemeenschappelijke noemer vallen (inderdaad, bang om ziek te worden of een vorm van smetvrees), maar omdat het vergelijkbaar is of vergelijkbare symptomen heeft, is het nog niet hetzelfde.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
ah oke tnx
Dit kan een angststoornis worden of zijn. Dit moet dan wel geconstateerd worden door ene gespecialiseerd iemand. Het is helemaal geen probleem om dit te hebben, de vraag die je wel moet stellen is hoe kan ik hiermee het beste omgaan? Om hier correcte tips bij te krijgen zou ik niet gaan opzoeken op het internet maar naar iemand gaan die er veel van weet. Zo krijg je de juiste informatie en kunnen ze tips geven hoe ermee om te gaan