Hoelang is een psychiatrisch rapport geldig?

Geldigheid uitdrukken gelieve in jaren en bron toevoegen
Ter aanvulling: circa 5,5 jaar geleden test en prima in orde niets aangetoond. Is dit resultaat blijvend geldig of maar een beperkt aantal jaren?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Psyche
4.5K
Pieterke
3 jaar geleden
Kijk hier even: https://www.ggzcentraal.nl/faq-items/hoe-lang-bewaart-ggz-centraal-een-dossier/
Antoni
3 jaar geleden
Vaak staat dit vermeld in het rapport zelf of in de begeleidende informatie (bijvoorbeeld een brief) bij het rapport.
Amadea
3 jaar geleden
Het is een feit dat mensen veranderen. Sommige tests meten alleen de toestand zoals die tijdens afname is. Andere meten meer duurzame eigenschappen. Meestal zijn deze laatste gegevens 2 tot 3 jaar na datum nog bruikbaar. Daarna is hernieuwd onderzoek noodzakelijk.

Antwoorden (1)

Deze vraag is te ruim gesteld.
Eigenlijk had je de vraag meer concreet moeten maken.

Voor het aanvragen, verlengen van het rijbewijs kan het CBR al om een rapport vragen.
Zij willen dan een recent verslag.

Indien iemand een diagnose krijgt met classificatie (bijvoorbeeld psychose geclassificeerd in DSM 5) en er wordt om een rapport gevraagd, geldt dit hoogstens 3 jaar.

Maar, ik weet niet of je dat bedoelt, justitie om een rapport vraagt, moet dit 15 jaar bewaard worden.

Bronnen komen:

https://01-strafrecht-advocaat.nl/wp-content/uploads/2017/09/Richtlijn-psychiatrisch-onderzoek-en-rapportage-in-strafzaken-2013.pdf.pdf
Zie pagina 82.
https://www.reiniervanarkel.nl/media/rtf/folders/CAP/CAPpsychologonderzoek.pdf
Toegevoegd op 01 mei 2020 20:15: tekst
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
De vraag gaat over een psychiatrisch rapport, niet een psychologisch rapport.