Kan ik in een verkeerd lichaam geboren zijn? En hoe heet dat?

Ik ben een typische Nederlander, maar ik voel met net een chinees. Een lange tijd geleden ben ik hier geïnteresseerd in geraakt, maar het voelt gewoon als of ik in een verkeerd lichaam ben geboren. Weet iemand hoe dit heet of kent iemand, iemand die dit ook heeft.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Psyche
4.6K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Je moet je misschien eerste eens afvragen hoe voelen chinezen zich en hoe voelen Nederlands zich? Want hoe voel je je dan een Chinees? Welke gevoel precies defineerd het Chinees zijn of het Nederlands zijn? Hoe weet je trouwens dat wat jij voelt niet precies het gevoel is dat bij een Nederlander hoort of bij ik zeg maar wat een Zweed? Ben jij al eens instaat geweest te voelen wat een ander voelt?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@Xa4vier
Je hebt blijkbaar je reactie aangepast, maar toch: DAT is voor de artsen en psychologen.

Antwoorden (2)

Je geeft aan, dat je het gevoel hebt in het verkeerde lichaam geboren te zijn. Het begrip op zich wordt aangeduid met de term genderdysforie (verwarring over het geslacht m/v), maar zoals jij het omschrijft kan dat niet op jouw situatie slaan.
De genderdysforie wordt tegenwoordig goed behandeld met hormonen en eventueel een operatie, maar een veranderring van Europees naar Chinees zit er in de medische wetenschap nog helemaal niet in.
Toch kan je proberen er iets aan te doen door er met de huisarts over te spreken. Deze zal je doorsturen naar een goede psycholoog die je daarin verder kan begeleiden.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Niet in mijn ogen (net zoals ik niet aanneem dat iemand het verkeerde geslacht heeft meegekregen), maar je bent niet de enige die dit zo ervaart of zegt te ervaren.

De term die je zoekt is transraciaal.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Transraciaal
Transraciaal verwijst naar personen die menen dat hun raciale identiteit niet overeenkomt met hun biologische etniciteit.

Iemand die dit ook heeft is Rachel Dolezal.
https://joop.bnnvara.nl/opinies/witte-mensen-die-zwart-willen-zijn
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
https://www.youtube.com/watch?v=Oq50mSyorXs