Wat moet je doen als je op school heel angstig wordt van al die mensen om je heen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Psyche
1.4K
Erna55
5 jaar geleden
Je zit al sinds je vierde jaar op school.
Wat is er nu anders dan alle andere jaren ?
Erna55
5 jaar geleden
Voor veel jongeren is de overgang naar de middelbare school moeilijk. Maar misschien wen je nog aan. Je kunt in de pauze best een rustig hoekje opzoeken waar je niet " al die mensen" om je heen hebt.
Je kunt dit ook met je ouders en mentor bespreken.

Antwoorden (3)

Met een psychiater of psycholoog gaan praten... Niet om je voor gek te zetten, maar het is wel een goede optie.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Overleg met je ouders of je naar een kleinere school kunt overstappen.

Weet je waarom je zo angstig bent of wordt? is er iets gebeurd?
Sommige mensen hebben moeite met het massale op scholen, heel veel scholieren die veel geluid maken. Overleg eens met je ouders , ALS het daaraan ligt , of je naar een kleinere school kunt overstappen. Zou goed het antwoord kunnen zijn op je probleem.
Met de huisarts kan je spreken hierover om erachter te komen hoe dit komt en waarom nu ineens.
Succes @XNien99
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hoi, ja, ik denk dat dat het is idd. Zoveel mensen lopen er rond dicht bij elkaar en er komen zoveeel prikkels binnen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Precies. Je bent niet de enige hoor, het is voor meer mensen te groot, teveel en te massaal.
Heb je het alleen op school of ook bijvoorbeeld in een drukke supermarkt? In ernstige mate zou het pleinvrees kunnen zijn. Met cognitieve gedragstherapie zou je met een therapeut een manier kunnen vinden om er mee om te leren gaan.