Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

wat kan ik er tegen doen dat ik ongemotiveerd over kom?

Hallo. Ik heb vorige week van mijn dagbesteding te horen gekregen dat ik ongemotiveerd overkom. Terwijl ik naar mijn weten heel erg me best doe en hard werk. Ik voel me nu erg nutteloos geworden. Wat kan ik eraan doen dat ik ongemotiveerd overkom? Ik weet echt niet wat ik verkeerd doe :(. Hij zegt dat het niet me uitstraling is maar iets anders. Dus neem aan hoe ik ben? Hoe kan ik ooit normaal werk zoeken als ik ongemotiveerd overkom?

Weet jij het antwoord?

/2500

Probeer van je begeleider/coach op de dagbesteding dan eens te weten te komen waar je ongeïnteresseerdheid uit blijkt. Hij zegt dat het niet je uitstraling is maar wat ander; wat is dat dan? Meestal blijkt ongemotiveerdheid of uit je houding, of uit je werktempo. Als jij en je begeleider vinden dat beide in orde zijn, ben ook ik inderdaad benieuwd waar het dan wel aan ligt.

Als jouw begeleider inderdaad niet zegt waar dat volgens hem aan ligt dan is jouw begeleider erg demotiverend bezig. Laat hem dan duidelijk aangeven waar het (volgens hem!) aan ligt, en kijk of je daar wat mee kan. Wees ook bedacht dat een ánder zijn/ haar mening niet altijd berust op feiten. Ik vind jou in ieder geval niet gedemotiveerd overkomen, aangezien je hier vraagt wat je eraan kunt doen. Kop op!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100