Is de duur van lichttherapiesessies verschillend afhankelijk van iriskleur?

In het artikel staat dat de lichtdoorlatendheid van irissen afhangt van de iriskleur. Blauwe irissen laten veel licht door en bruine weinig. Betekent dat dan ook dat mensen die lichttherapie volgen, bijv. tegen depressies, een verschillende sessieduur krijgen voorgeschreven?
https://medium.com/@ptvan/structural-eye-color-is-amazing-24f47723bf9a

6 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (1)

Ja, de duur van lichttherapiesessies kan verschillen afhankelijk van de iriskleur. De duur van de sessie wordt bepaald door de hoeveelheid licht die de ogen kunnen verdragen. Mensen met donkere ogen hebben meer licht nodig om dezelfde resultaten te bereiken als mensen met lichte ogen.
Bronnen:
een maand geleden