Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat te doen tegen stemmingswisselingen als man?

Ik ben 22 en heb sinds een periode last van extreme stemmingswisselingen, dit kan veranderen van uur tot uur. Ene moment kan ik me goed en optimaal voelen en het andere moment heel somber en down. Natuurlijk wil ik hier van af, maar hoe? De angst om een psychische stoornis te hebben is ook niet erg motiverend.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Psyche
1.5K
Erna55
6 jaar geleden
Het betekent niet perse dat je een psychische stoornis hebt. Bezoek je huisarts.
Deze kan je verwijzen naar een hulpverlener die bij je past.
Ritsuka
6 jaar geleden
Hoe is je dagritme, slaap, en voeding?
Cryofiel
6 jaar geleden
Ook al zou je daadwerkelijk een psychische stoornis hebben, er iets aan doen is altijd beter dan er niets aan doen. Vaak kan verdere verslechtering worden voorkomen - althans, als je er maar vroeg genoeg bij bent. Bezoek je huisarts. Die kan jou helpen uit te zoeken of dit tijdelijk is, of toch een stoornis. En hij kan je helpen eruit te komen. De huisarts is de echte expert - of hij weet naar welke "nog echtere" expert hij je kan doorverwijzen. Veel beter dan internet"kennis" over kruidenmiddeltjes die alle problemen zouden moeten oplossen, of iets vergelijkbaars. Artsen hebben ervoor doorgeleerd, zij zijn op de hoogte van alle relevante en recente kennis. Internetgoeroes zijn dat niet, en alternatieve "therapieën" al helemaal niet - die kunnen zelfs ronduit gevaarlijk zijn.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Eet jezelf gezond:
https://thenourishedepicurean.com/how-to-boost-mood-naturally/

Laat je onderzoeken op bepaalde tekorten, o.a. B12 en magnesium tekorten zijn veroorzakers van psychische problemen.
http://www.orthokennis.nl/artikelen/magnesium-een-van-de-meest-belangrijke-mineralen

Toegevoegd na 2 minuten:
In die 2e bron staat ook uitgelegd (met wetenschappelijke bronnen) waarom standaard magnesium testen niet betrouwbaar zijn.
Het is veiliger en goedkoper om het gewoon te proberen, aangezien een tekort bijna zeker is bij psychische problemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding