Weet iemand waar ik terecht kan voor een slaapkuur?

Ik heb hier echt heel dringend nood aan en mijn neuropsychiater gaat op mijn vragen hiernaar helaas niet in of zegt dat ik het maar aan iemand anders moet vragen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Psyche
2.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat bedoel je precies met een slaapkuur? Ik ken het alleen als verschijnsel uit de vroegere psychiatrie, waarbij mensen met bijvoorbeeld een psychose soms voor een periode tot twee weken met barbituraten in slaap werden gehouden en dan twee keer per dag ofzo gewekt voor eten en toiletgang. Voor zover ik weet wordt dat sinds begin vorige eeuw niet meer op die manier toegepast. Wel in de vorm van een 'kunstmatig coma' op de IC bijvoorbeeld, maar daar is het doel toch anders (en de methode al helemaal). Zo'n slaapkuur bedoel je vast niet, maar wat bedoel je dan wel?
Ritsuka
10 jaar geleden
Wat is den slaapkuur?
Amadea
10 jaar geleden
Wat ik erover las is dat mensen dan met specifieke medicatie in slaap werden gebracht, zodat ze geforceerd hun geest konden laten uitrusten. Omdat ze als gevolg van zware psychische problemen oververmoeid waren geraakt. Maar de laatste keer dat dit toegepast werd heeft die persoon het niet overleefd, en dat is wellicht de reden dat het niet meer gedaan wordt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
waarom zou je een slaapkuur willen hebben ?

Antwoorden (1)

Je kan op meerdere plekken terecht. Google maar op: slaappoli en dan zie er meerdere. https://www.mchaaglanden.nl/slaapcentrum
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Het gaat niet om .nl maar om .be
fremar
10 jaar geleden
In UZ Gent is een slaapkliniek,maar daar gaat om diagnose en niet om slaapkuren.Voor zover ik weet worden in België geen slaapkuren meer gegeven.