ik slaap nog steeds met een knuffel wat kan ik doen?

ik wordt bijna 18 en ik slaap nog steeds met knuffel in bed zonder die knuffel kan ik niet slapen of niet snel in slaap vallen heeft iemand tips om hiervan af te komen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Psyche
4.7K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Vivianne Miedema slaapt ook nog steeds met een knuffel... so what!
Erna55
6 jaar geleden
Blijf lekker slapen met je knuffel.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je kan een week proberen zonder knuffel te slapen. Na die week kan je je knuffel weer een week bij je nemen en daarna probeer je weer een week zonder je knuffel. Na die week probeer je 6 dagen zonder je knuffel te slapen. Probeer het op die manier af te bouwen. Zorg dat je een half uur voor het slapen gaan geen tv of telefoonscherm ziet. Lees misschien een boek om wat slaperiger te worden, een kopje thee helpt ook vaak.
Zorg dat je wel bij je knuffel kan op dagen dat je zonder je knuffel probeert te slapen, als het je echt niet lukt kan je je knuffel toch bij je nemen en probeer je het de volgende dag opnieuw.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt :)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Maar het is niet erg om te slapen met een knuffel als je dat prettig vindt
Ritsuka
6 jaar geleden
Niks mis mee om met een knuffel te slapen als jij dit fijn vind
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik ben 19 en mijn hele kamer staat nog steeds vol met allerlei knuffels. Trek me ook niks aan van wat anderen daarvan vinden.

Antwoorden (3)

Ligt er in jouw bed stiekem een teddybeer onder de lakens verstopt? Schaam je niet, je bent absoluut niet de enige volwassene die nog met een knuffel slaapt!

Uit een Amerikaanse enquête van het bedrijf Best Mattress Brand onder 2.000 volwassenen bleek dat 37,5% van de ondervraagden nog met een knuffeldier slaapt. Het gaat dan vooral om millennials (18-34 jaar), maar ook 8% van de generatie X (35-55 jaar) en 2% van de babyboom-generatie (55-70 jaar) slaapt met een knuffelbeest.

Dekentje
Voor wat voor knuffel volwassenen dan kiezen? Toch de good old teddybeer (29,4%). Ook slapen veel mensen graag met een speciaal knuffeldekentje (28%).

Veilig
Als jij ook nog met een knuffel in bed ligt, dan doe je dat waarschijnlijk omdat die knuffel je het gevoel van veiligheid uit je kindertijd geeft. Psychologen noemen ’t een overgangsobject: vooral mensen die aan iets nieuws beginnen, zoals een nieuwe studie of baan, grijpen terug naar zo’n overgangsobject om een comfortabel en veilig gevoel te krijgen. Heel normaal dus, lekker blijven knuffelen!
fremar
6 jaar geleden
Die knuffel is gewoon belangrijk voor je. Misschien kan je proberen om het naast een nachtkastje te leggen of het in te smeren met een vies luchtje dan wil je het namelijk ook niet bij je hebben.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Om te beginnen: er is niks mis met een knuffel! Het geeft een veilig en vertrouwd gevoel en hierin ben je zeker niet de enige.
Ik snap wel dat het vervelend kan voelen als je bijvoorbeeld ergens anders slaapt en met je knuffel rondloopt. Wat ik zelf dan doe, is de deken aan de bovenkant een beetje in elkaar proppen. Zo heb ik toch iets tussen mijn armen liggen, maar het valt verder niet op.