Zijn er mensen die nooit slapen ?

Ik wil graag weten als je niet kan slapen . Val je dan op een gegeven moment echt wel in slaap ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Psyche
3.7K

Antwoorden (1)

Ja, die mensen zijn er.
Er is een erfelijke ziekte bekend met de naam ‘fatale familiale insomnia’. Mensen met deze ziekte vervallen in een status van complete slapeloosheid. De hersenziekte is onbehandelbaar en resulteert in de uiteindelijke dood van de patiënt. Mensen met fatale familiale insomnia sterven binnen drie maanden na de eerste symptomen.

Wie probeert wakker te blijven, houdt dit normaal gesproken 36 uur vol. Daarna begint een gevecht tegen vermoeidheid. Na 48 uur is de neiging om te gaan slapen bijna onweerstaanbaar.
SimonV
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ok maar zonder die ziekte. Val je op een gegeven moment altijd un slaap
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 jaar geleden
@Claudiavd1979
Zie de laatste alinea van het antwoord: "Wie probeert wakker te blijven, houdt dit normaal gesproken 36 uur vol. Daarna begint een gevecht tegen vermoeidheid. Na 48 uur is de neiging om te gaan slapen bijna onweerstaanbaar." Dus: ja !
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een vriend heeft het eens ruim 50 uur volgehouden, zonder drugs.
Ik was er het laatste gedeelte niet bij. Hij vond het bizar, o.a. hallucinaties.
Daarna heeft ie bijna 24 uur geslapen.