Hoe omgaan met spijt, van iets wat je vroeger (niet) hebt gedaan?

Ik heb nu ontzettend spijt dat ik als kind gestopt met ben sporten de ik vroeger deed.
Het lijkt mij nu zo leuk om een sport te hebben die je al jaren doet, die je al doet toen je jaar of 7 was, als ik door was gegaan had ik wedstrijden kunnen doen.
Maar ik kan dat toch niet meer veranderen. Voor twee van die sporten kan ik sowieso niet meer terug vanwege de leeftijd en ervaring.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Psyche
1.8K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wie ben je?
M/v
leeftijd
welke sporten?
hoe lang gesport
waarom gestopt?
waarom niet nu opnieuw die sport(en) beginnen?
niet meer terug vanwege leeftijd en ervaring? wat bedoel je/betekent dit? Meer informatie geven, je vertelt echt te weinig hoor! @1201520
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoe bedoel je met 'vanwege de ervaring'?
Je kunt met vrijwel alle sporten wel wedstrijden doen, maar dat zal dan waarschijnlijk (inderdaad) niet meer op een topniveau zijn. Neemt niet weg dat je ook dan nog voldoende uitdaging kunt hebben. En wie garandeert je dat je wel een topniveau zou hebben gehad als je vanaf je 7e jaar elke week driemaal (of meer) zou hebben getraind? Je moet ook talent hebben om op dat topniveau mee te kunnen draaien. In de plaats van al deze 'moeite' heb je nu misschien andere waardevolle kennis e/o ervaringen opgedaan. Dat kan je ook waarderen.
Je kunt in geen geval de tijd meer terugdraaien, dus blijven zitten met spijtgevoelens over je gemaakte keuzes heeft betrekkelijk weinig zin.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Goeie kans dat je ondertussen bijvoorbeeld een knie of enkel verpest zou hebben met sport.
Bekijk het dus niet te romantisch.

Antwoorden (4)

Hier kun je natuurlijk niets aan veranderen maar je kan wel gaan starten met trainen voor de sport waar je graag op wou hebben gezeten/zit.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Beste @1201520 , voor zover ik nu begrijp heb je spijt van iets ("stoppen met sporten"?) wat lang geleden gebeurd is.

Hoe moet je daarmee omgaan? met spijt? nou, je kunt er met iemand die je goed kent over praten, of als je dat dus juist niet wilt doen, met iemand die je helemaal niet kent.

Verder, als dat niet voldoet, niet genoeg is om er niet meer aan te denken, zou ik mezelf misschien een termijn stellen. Zoals bv. 1 januari...

Je zou ook iets kunnen gaan doen, sporten! maar misschien doe je dat al, je vertelt dit niet, dan zou je een nieuwe hobby kunnen zoeken IETS dat je aandacht afleidt van denken, piekeren.

Waarom is het zo belangrijk , omdat je een sport wilt hebben die je al jaren doet en waar in je wedstrijden had kunnen spelen. Prima! dan ga je daar nu aan beginnen, zodat je over een paar jaar , als je goed genoeg bent je kunt bewijzen in je sport! ::))

Die spijt is verspilde energie, natuurlijk kun je blijven denken en maar spijt hebben , maar waarom zou je , je schiet er niets mee op. Zet je er over heen!

Denk even hierover na , welke sport kun je NU op DEZE leeftijd (welke?) nog goed uitoefenen en zeker weten of je het over een paar jaar nog leuk vindt.

Antwoord
Ga iets doen, sporten en niet meer denken , zet je er over heen en krijg weer plezier in je leven hiermee, spijt is verspilde moeite~!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Stoppen met spijt hebben. Realiseer je dat je het nu allemaal mooier maakt dan het is. ja je had wedstrijd kunnen doen, maar er zijn er maar weinig die echt de top halen. Jij ziet jezelf al een gouden medaille krijgen maar de kans is groter dat je ergens ander aan bengelt. Ga nu gewoon sporten voor de lol, samen een teamsport, of een solo sport. geniet ervan, heb plezier en vergeet wat er misschien( niet eens ) had kunnen zijn, maar geniet van wat er is. En besef dat je als je topsport had willen doen, je veel gemist had van wat je nu wel hebt.Het leven is keuzes maken, soms maak je ze zelf, soms worden ze voor je gemaakt. Maak er het beste van
7 jaar geleden
Ik ben nu nog 13 en ik ben vorig jaar gestopt met sporten ik ben niet dik maar vroeger was ik heel mooi slank nu wordt er steeds meer vetten opgeslagen ik zou je kunnen aanraden om je zelf te zeggen dat is verleden en zeggen ik leef nu ik maak er een heel leuk leven van. Genieten