Mag men van de ziektekostenverzekeraar gebruik maken van 2 hulpverlenende instanties voor psychische zorg op dezelfde tijd ?

Met 2 hulpverlenende instanties bedoel ik bijvoorbeeld Delta en Psyq

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Psyche
1K
Erna55
7 jaar geleden
Het lijkt me niet zinnig om bij twee verschillende hulpverleners behandeld te worden.
Waarom denk je dat dit voor jou een goede route is ?

Antwoorden (1)

Nee, je mag maar van één ziektekostenverzekeraar gebruik maken voor psychische zorg.
Het is bovendien onmogelijk tegelijkertijd door twee instanties behandeld te worden:
- Zowel voor Delta als Psyq heb je een verwijsbrief van de huisarts nodig. Die zal je nooit twee verwijsbrieven geven.
- Een therapeut van de andere instantie zal je niet aannemen als deze hoort dat je elders behandeld wordt.
SimonV