Hormonen hebben een grote impact en diverse effecten. Naast aandrijving van het hormonale systeem, spelen ze i.s.m. met het zenuwstelsel ook een grote rol bij emotie, humeur, stemming, seks, stress en gedrag. Vooral prethormonen, hormonen als adrenaline, cortisol, noradrenaline, endorfine, dopamine, melatonine, serotonine hebben o.a. invloed op emotie, humeur, gedrag, seks, kicks en lust of high gevoel. Sommige hormonen kunnen zelfs als antidepressivum werken.

Het heeft dus voornamelijk invloed op je gedrag..

Toegevoegd na 2 minuten:
Zie trouwens de link voor een uitgebreide beschrijving van hormonen en de invloed op je emotie en gedrag.

Verder is het zo dat een karakter kenmerken zijndie bij een bepaalde persoon horen. Het begrip karakter duidt op min of meer onveranderbare, stabiele eigenschappen. De meeste wetenschappers gebruiken echter het woord ‘persoonlijkheid’. Je gedrag kan veranderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

hormonen hebben invloed op het gedrag, een karakter heeft ook invloed op het gedrag. een bepaald karakter kan wel invloed hebben op de gedrag dat veroorzaakt word door hormonen.

vb
niet alle vrouwen hebben PMS en niet alle kraamvrouwen herkennen die depressieve gevoelens. Vaak spelen ook omstandigheden en karakter een belangrijke rol.