Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

hoe kom ik van een tic af? het houd me wakker en en gaat bloeden het ziet er niet mooi uit h

Mijn tic is dat ik boven me lip eerst een puitsje had en steeds aan zat maar ik besefte pas later dat ik er nog steeds aan zat maar de puitsje al weg was en nu krab en raak het aan en die stomme tic laat me lelijk uit zien en het houd me wakker

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Beste @ninjapower, dit is geen tic, maar een slechte gewoonte die begon met aan een puistje pulken en toen 'wonder boven wonder' het puistje toch genezen en dus verdwenen was , bleef je uit gewoonte(!) door gaan met krabbelen... Dat moet je dus afleren en dat is niet onmogelijk. Als je nog thuis woont, vraag aan je vader en moeder, broers en zussen om je te vertellen dat je ER AF MOET BLIJVEN als zij zien dat je er weer aan zit... Ik spreek uit ervaring, het is even doorbijten, maar zo kun je het afleren. Er gewoon op gewezen worden , iedere keer! daar ga je zo van balen... dat je het wel laat , het duurt even, maar het lukt je , ja echt je kunt het wel! Doe je best en vergeet niet: ook buiten zie je er stukken beter uit als je niet als een klein kind aan een [al dan niet bestaand] puistje zit te pulken :-))

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100