Wat zijn de gevolgen als je niets aan een burnout doet?

8 jaar geleden
in: Psyche
2.1K
erotisi
8 jaar geleden
Niets doen in de zin van therapie? Op een slimme manier niets doen kan natuurlijk genezend werken Maar als je doorgaat waardoor de burnout ontstaan is dan zal je ziek worden wegens totale uitputting

Antwoorden (1)

Door de diepe uitputting kan je dan je dan volgens mij in een psychose terecht komen.
Toch mag burn-out allerminst gebagatelliseerd worden, ernstige verwaarlozing kan naar verluidt zelfs leiden tot psychose, hartfalen of zelfmoord.
fremar
8 jaar geleden
Ritsuka
8 jaar geleden
zo, dat is wel heftig.
liveisgreat
8 jaar geleden
er is weinig over te vinden, wel hoe je burnout krijgt en wat je eraan kan doen. de bron die aangehaald wordt is eigenlijk wat commercieel (men biedt meteen ook hulp aan, betalend). Het zou goed zijn om objectieve bronnen te zoeken, maar die zijn moeilijk te vinden.
wat ik wel heb gevonden is dat burnout (hier is geen vermelding van al dan niet behandelen) restschade kan veroorzaken, maar de llnk is niet altijd rechtstreeks.
Zo wordt er bv. gesteld dat je bij burnout een minder goed eetpatroon zou hebben wat zou kunnen leiden tot diabetes II. Maar in feite komt dit dan door een gevolg van burnout niet doordat je je burnout negeert.
er zijn ook bronnen die spreken van blijvende schade in de hersenen (bv. vermindering geheugen) enz...
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
In mijn omgeving maak ik steeds meer mensen met burn-out klachten. Van studenten tot ouderen. Sommigen zoeken hulp maar ik zie ook steeds meer mensen die vluchten. Nieuwe baan, nieuwe relatie want dat lost het probleem op. De problemen groeien alleen maar dat schrijven ze weg aan externe factoren zoals ex en kinderen of collega's die niet willen meewerken. Ik merk dat ze als tegenbeweging alles willen controleren en dat ze hun wil gaan op leggen aan anderen. Zo kunnen ze nog overleven tot..... Ik spreek ook ex burn out mensen die terugkijken en bovengeneomde patroon aangeven. We hebben niet geluisterd naar onze partners en kinderen of oud college's/werkgever. Ook vaak vrienden gaven het aan maar alles negeren ze. Nu beseffen ze dat deze mensen toen gelijk hadden en nu horen ze pas echt wat die mensen aangeven. Ook zie een nieuwe groep komt er aan dat zijn de kinderen van de gescheiden ouders die alles moeten accepteren en zich elke dag aan moeten passen in het gezin waar ze dan zijn