zijn binaural beats slecht voor je gehoor?

Om goed te kunnen concentreren en omgevingsgeluid te vermijden, doe ik mijn koptelefoon om en zet een Binaural beat aan. Deze luister ik ongeveer een uur lang. Wanneer ik mijn koptel weer afzet dan heb ik dat gepiep nog in mijn hoofd. Ik vroeg me af of dit wel slecht is voor je gehoor.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Psyche
1.3K

Antwoorden (1)

Ja dat is absoluut slecht
Piep in je oor betekent overbelasting

Wat je beter kan doen, is een koptelefoon gebruiken, die extern geluid heel goed tegenhoud(eventueel actief) dan id het zo stil op je oren, dat je je muziek, op normaal (veilig) niveau kan luisteren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waar maak je uit op dat de vraagsteller het geluid te hard heeft staan?
En waar baseer jij je uitspraak op dat een piep in je oor per se overbelasting betekent? Het lijkt mij doodnormaal om nog een tijdje een pieptoon te horen als je daarvoor een uur lang naar zo'n toon hebt geluisterd; ook al stond het volume niet bijster hoog.
Ik heb daar zelfs al enkele minuten 'last' van na een hoortest.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Eens met Rabelais, mij lijkt het gewoon gewenning. Tenzij VS het volume heel hoog heeft staan, maar ik zag ergens in instructies voor het luisteren naar dat soort bestanden staan dat je het juist op een laag tot matig volume zou moeten luisteren. Grote kans dus dat VS geen idioot hard volume kiest.