Wat gebeurd er in het lichaam als ik wrok heb, welke lichaamsdelen leiden schade aan wrok?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (3)

Wrok kan chronische stress geven, en dit verlaagt de weerstand.
10 jaar geleden
Het kan met name slecht zijn als je wrok verdringt, en er niets mee doet.
Beter is het om de oorzaak te achterhalen waarom je zo boos bent, en het op te lossen.
Dan kun je het loslaten.
Te lang wrokgevoelens hebben heeft zeker een negatief effect op je lichaam, zoals hoge bloeddruk en hartproblemen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In de psychosomatiek wordt wrok gelinkt met de lever. Een verstoorde leverwerking kan weer effect hebben op de spijsvertering, zoals brandend maagzuur of problemen met de vertering (diarree/obstipatie).