Bestaat er een mindfulness retraitecentrum waar je kunt herstellen van een angststoornis?

Ik worstel nu een aantal jaar met veel angst; therapie niet geholpen. Mindfulnessoefeningen helpen vaak wel op het moment zelf, maar ik kan dit niet verwerken in mijn dagelijks leven. Ik kan moeilijk hele dagen in bed verblijven voor de oefeningen. Ik moet intensief bezig gaan zijn wil er werkelijk een omslag komen.
Ik zou graag een aantal maanden ergens in een soort centrum verblijven waar mensen leren omgaan met psychische problemen. Dus geen reguliere mindfulnessretraite, maar eentje die een paar maanden duurt en waar je helemaal tot jezelf kunt komen. Dit zal vast bestaan maar ik kan het niet vinden met google. Iemand de gouden tip?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (1)

Wil je echt een gouden tip?

Zoek en luister naar een psycholoog die je vertrouwd.
In plaats van psycho therapie ( therapie icm medicijnen ) kan je ook gaan hardlopen.
Wanneer je dat nare gevoel weer voelt opspelen pak je je ipod, zet je een goed nummer op en ga je een half uurtje lopen.

Door de endorfine en adrenaline voel je je een stuk beter en zal je helderder kunnen denken. Want dat is het uiteindelijke doel toch? Emotionele balans en helderheid in je hoofd?

YourChoice

Toegevoegd na 14 minuten:
Een mens is geneigd zijn eigen gevoel te beredeneren met het hoofd. Hierdoor kan men het gevoel krijgen dat de psycholoog hem/haar niet goed begrijpt waarna de client stopt met het behandelings proces.

De psycholoog is er om de ladder die van onder naar het oppervlak gaat weer van het oppervlak naar boven te zetten. Onthoud dat deze mensen gespecialiseerd zijn en gestudeerd hebben.

Wil je jezelf echt helpen , en helderheid krijgen in je geest, ga hardlopen. Wil je dat je problemen opgelost worden. Neem advies aan van de personen die er verstand van hebben.

Stel: Een jongen van 16 heeft op een feestje moeite met meisjes te praten. Hij snapt het zelf niet want hij is wel erg intelligent. Uiteindelijk besluit hij toch maar hulp aan te nemen ( waar niks mis mee is ) .

1. De jongen waar hij een hekel aan heeft, de jongen die slechte cijfers haalt, de jongen die totaal anders dan de persoon die hulp zoekt bied zijn hulp aan. Gek genoeg heeft deze jongen wel altijd de vrouwen om hem heen.

2. De slimste persoon van de klas die jou goed begrijpt komt met allerlei theorien. Je weet dat deze persoon alles behalve een casanova is. Hij heeft dan ook nooit vrouwen om hem heen

Psychologen zijn er om je te helpen en ze weten wat ze doen ook al lijkt dat soms niet zo. Accepteer dat het een lang proces is waarin veel onverwerkte emoties naar boven kunnen komen. Versterk je geest ondertussen met Cardio ( Hardlopen of fietsen bv. ) en heb geduld.

Als je vragen hebt mag je die zonder meer in een berichtje stellen.
Ik hoop dat je eroverheen komt want gegeneraliseerde angst ( onzinnige angst ) is de tegenpool van helder tegen en goede keuzes maken. Ook al kan je dat zelf niet door hebben.