Ik heb het gevoel constant buiten mezelf te zweven hoe kom ik daar vanaf ?

Ik heb dit al heel lang heb ook af en toe hyperventilatie maar dat is af en toe terwijl dat buiten mezelf gevoel er bijna altijd is vooral als ik buiten loop

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Psyche
7.2K
Amadea
10 jaar geleden
Laat je bloeddruk eens controleren. Dikke kans dat die te laag is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga ik zeker eens laten checken nooit bij stilgestaan bedankt !
Ritsuka
10 jaar geleden
ik heb dit gevoel zelf ook wel eens als ik niet genoeg heb gegeten op een dag. eet je wel genoeg naar wat je nodig hebt op een dag?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja ik let juist heel erg op wat ik eet anders ga ik hyperventileren de enige manier waarop ik nog redelijk kan funcioneren is strak leef eet slaap schema aanhouden erg vermoeiend
Ritsuka
10 jaar geleden
dan weet ik het verder ook niet, veel sterkte in elk geval
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien iets met Yoga ofzo om beter in balans te komen dacht ik aan baat het niet dan kan het evengoed geen kwaad lijkt me
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk niet dat ik perse op zoek ben naar een diagnose maar meer naar herkenning misschien.
Als je moeilijk kan beschrijven wat er mis is omdat je het zelf niet snapt kan het helpen om het in de groep te gooien .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Fantoma boeiende vraag +

Het beste antwoord

Velen onder ons krijgen hier vroeg of laat mee te maken.
Ikzelf ben er steeds minder hinder van gaan ondervinden door het gewoon te aanvaarden voor wat het is en door me dus helemaal niet 'abnormaal' te voelen tegenover diegenen die hier geen ervaring mee hebben.

Er is niet één pasklare oplossing die voor élk van ons opgaat omdat we los van deze ene ervaring nogal wat afwijkende eigenschappen en gewoontes hebben ten opzichte van de anderen.

Indien ik er toch last van heb dan neem ik bewust de tijd om me even af te zonderen en me te focussen op een rustige en gelijkmatige in- en uitademing alsook op een staat van zijn die ik op dat moment het liefst van al wil ervaren.
Dus als jij jezelf als één geheel wil ervaren dan kan het helpen om jou daar specifiek op te focussen.

Doe gedurende 7 dagen een weldoordachte brainstorm oefening met jezelf en focus je minstens 3 x per dag gedurende minimum 3 minuten op hetgeen jij wél zou willen ervaren.
Let hierbij ook op het aantal tellen dat je inademt en het aantal tellen dat je uitademt. Het is aan te raden dat je evenveel uitademt als inademt.
Vaak ademen wij minder uit dan in en dan blijven er restanten hangen die ons uit balans brengen.
Dit werd mij destijds meegedeeld toen in het ziekenhuis de symptomen van hyperventilatie werden vastgesteld.

Benoem hetgeen jij wél wil ervaren en schrijf het ook op.
Lees het meermaals per dag tot jouw brein doordrenkt wordt van deze boodschap.
Bij mij helpt het ook om hetgeen ik ervaar met iemand te delen en door duidelijk te verwoorden door welke ervaring ik de huidige ervaring wil vervangen.

Wij functioneren in meerdere opzichten zoals een computer of ander technologisch communicatiemiddel.
Gedachten klikken als het ware de toets of de app ter opening van een gewenst programma aan.
Dus als je teveel denkt aan hetgeen je niet wil dan activeer je ook het programma dat brengt wat je niet wil.

Neurie ook eens wat vaker en lach eens wat vaker uitbundig.
Sport jezelf eens helemaal leeg.
Dat zijn allemaal heel eenvoudige oefeningen om jezelf meer in balans te ervaren.

Maar zoals ik reeds eerder zei, je zal zelf dienen uit te testen welke methode het best bij jou past want niemand reageert identiek op een identieke oefening.

Heb vooral veel plezier aan het ontdekken van jouw eigen mogelijkheden en grenzen want door hier elke dag speels doch bewust mee om te gaan leer je jezelf en/of het wezen dat jij als jezelf ervaart, door en door kennen.

Liefs en veel Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou ik ben al heel blij te horen dat ik niet de enige ben het blijft een moeilijk uit te leggen probleem aan mensen die het niet zelf aan den lijve ondervonden hebben.
Het heeft me al vaak in de moeilijkheden geholpen omdat je er minder sterk door in je schoenen komt te staan ivm grenzen stellen en je laten sturen door anderen bv.
Ben nu sinds drie jaar op een krampachtige manier aan het proberen er van af te komen maar ik laat me nog te vaak overdonderen door dit onwezelijke gevoel vooral in situatie`s met veel mensen of met dominante figuren en stresvolle omstandigheden.
Hierdoor heb ik me nogal afgezonderd de laatste jaren en nu heb ik enorm veel moeite met sociale contacten word moe van mensen zeg maar.
Ik ga je adviezen opvolgen en er alles aan doen om weer een compleet mens te worden.
Bedankt voor je begrip!

Andere antwoorden (2)

Wat je beschrijft klink in mijn oren als depersonalisatie. Depersonalisatie is een term uit de psychiatrie. Het is het gevoel buiten de werkelijkheid te staan. Voor iemand die aan depersonalisatie lijdt, lijkt het of hij een andere rol in de wereld speelt, vaag, als in een droom, onbelangrijk. Een patiënt ervaart een scheiding tussen zichzelf en de wereld, zijn identiteit of lichamelijkheid. Mensen die deze gemoedstoestand hebben ervaren, beschrijven het leven vaak alsof het een film is, onecht of wazig. Het besef van de eigen persoonlijkheid wordt minder (vandaar de naam). Wie de symptomen heeft en in de spiegel kijkt, lijkt een onbekende te zien, maar is tegelijkertijd op de hoogte van zijn identiteit. De oorzaak van depersonalisatie ligt vaak in een psychisch trauma.

Als dit je symptomen beschrijft raad ik u aan om naar een arts/ psychiater te gaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
He jakkes ik hoop maar dat het lage bloeddruk is heb wel nogal wat misbruik geweld en enge dingen meegemaakt maar ik dacht dat toch redelijk onder controle te hebben het is idd wel begonnen op mijn 7de vanaf toen waren er wel nare dingen in mijn leven ga ik toch maar naar de huisarts bloeddruk en geest checken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Plus 1!
Er zijn meerder oplossingen.
1. als je zo een moment hebt dan hou je je rechter duim op je rechter oor maak een brullend geluid die voel baar is in je buik en je ligaam, speel met je toon hoogte tot het voel baar is, oefen dit thuis zo vaak als je kan en mocht je onder het auto rijden ook zo een moment hebben dat kan je op dat moment gewoon gaan brullen mits er niemand naast zit, want het kan vreemd over komen.
Want dan kom je namelijk in het hier en nu.
Deze methoden word namelijk ook veel toegepast met mensen die een spraak en gehoorstoornis hebben.

2. Pijn prikkels werken ook goed, zonder je zelf te verwonden natuurlijk.

3. koop wat toermalijn (Zwart) voor op je ligaam (een hanger voor om je nek (goed verkrijgbaar in de alternatieve/new age shop) en evt ook voor in huis voor bij je apparaten hier haal je namelijk zoveel mogelijk je elektrosmog weg, wat ook een verstoring kan geven op je energie veld.
En wat pietersiet, deze ook om bij je te dragen.

http://www.edelstenenenmineralen.nl/toermalijn.html
http://www.edelstenenenmineralen.nl/pietersiet.html

Na verloop van tijd en geeft het wel voldoende tijd zal je wat veranderingen bij jezelf gaan merken.
En ik zou adviseren om met een vertrouwenspersoon/specialist te gaan praten.

Je kan hier namelijk van af komen, ik spreek uit persoonlijke ervaring.

Ik wens je voor succes.