Hoe kom ik van mijn panische angst voor muizen af.

Ik ben 70 jaar maar mijn hele leven al panisch voor muizen . Als ik bij ons thuis naar de zolder of de schuur moet hoor ik al geritsel van muizen terwijl er geen muis te vinden is.
Hoe kom ik van die angst af?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Psyche
1.2K

Het beste antwoord

Mogelijk kan blootstelling (exposure) helpen. Zie in de bron wat informatie om mogelijk aan je angst te werken. Er zijn ook therapieën voor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de tip. Ik ga het proberen

Andere antwoorden (3)

Ga naar een psychiater
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is je gevoel [angst] en dat is niet te beredeneren, maar je verstand zou je toch moeten zeggen dat het niet logisch is.

Héél misschien kan het je helpen om te bedenken hoe KLEIN een muis is en hoe GROOT jij bent... ook al zou je maar 1.50 cm lang zijn, dan nog ben je enorm voor zo'n klein muisje. Realiseer je dan ook hoe bang zo'n muisje is voor jou, jij bent een reus voor dat beestje!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou zeggen........neem 1 tam wit muisje die kan je op je hand nemen en lekkere dingen te eten geven dan zal je zien dat je er zo van af bent en ga je ze nog leuk vinden ook. Bedenk wel dat muizen banger zijn voor ons, daarom lopen ze hard weg en dat geritsel voor het onbekende komt wel een beetje griezelig over dat snap ik ook nog wel. Je kan ook van die vangkastjes kopen en als er dan een in zit breng je hem naar een bos of zo. Succes.