Nee, hersenen weten niets.
In de eerste twee levensjaren van de mens worden de bestaande hersencellen volwassen, er worden steeds meer verbindingen gemaakt.
Het aantal hersencellen neemt ook steeds toe.

In de eerste twee levensjaren van de mens worden de bestaande hersencellen volwassen,

Toegevoegd na 2 uur:
De laatste zin is dubbel en dus overbodig, maar kan ik niet verwijderen.

Wat ik zeggen wil: hersenen zijn vanaf de geboorte actief en misschien ook daarvoor. Maar ze zijn nog lange niet "" rijp"" .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dat zou namelijk m.i. betekenen, dat we niks meer hoeven te leren gedurende ons leven.
Bovendien: als ik kijk naar een pruttelende pasgeboren baby, dan zie ik echt niet iemand, die alles al weet ;-)
Los nog daarvan: niemand op deze wereld, geen enkele volwassene, weet "alles".
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Goed antwoord. Maar ook jij hebt hier op GV vast wel gelezen over mensen die naar diezelfde pruttelende pasgeboren baby keken, en er rotsvast van overtuigd raakten dat ze een "oude ziel" zagen die "veel wijsheid" bezat. Zo zie je maar...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank!
Oja, zeker te weten, en ik denk ook niet, dat een baby als een onbeschreven blad wordt geboren. Die 9 maanden in de baarmoeder leveren al indrukken op....
Maar als een net geboren baby al alles zou weten, dan zijn wij als volwassenen allemaal, zonder enige uitzondering, ware genieën.
Dat gaat me nou nèt effe te ver ;-)))
Je bent nooit te oud om iets te leren wordt er vaak gezegd dus als je hersenen alles al zouden weten dan hoeft de mens ook niets te leren in zijn/haar leven want je hersenen zouden het al weten kunnen.
Nee , volgens mij kan een mens elk moment van de dag in zijn of haar leven weer iets erbij leren wat je hersenen nog niet wisten.
Doordat we juist nog lang alles niet weten doe je soms domme dingen en achteraf heb je dan pas geleerd dat je het zo niet moest doen.
Door ervaring en lering worden de wijsheden in de loop van je leven in je hersenen opgeslagen zodat je pas op hoge leeftijd vaak pas kunt zeggen , "ik weet nu heel veel, maar ook nog lang niet alles"