Wat doe je aan een wenkbrauw-pulk verslaving?

Ik pulk aan mijn wenkbrauwen, en ik wil daar van af komen, want het ziet er niet uit en ik moet het elke dag aanstippen met oogpotlood.

Hoe kom ik hier vanaf?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche
2.4K
Ritsuka
11 jaar geleden
Afleding zoeken denk ik
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is een dwangmatige handeling(dwangneurose)
Een vriendin van mij trekt haren uit d'r hoofd,net zo iets.
Je zou naar een psycholoog kunnen als je er echt van af wil.
Maar miss vindt je dat te ver gaan?

Het beste antwoord

Eerst bewust worden van wanneer je het doet, houd dat eens bij.
Bv als je moe bent, tv kijkt, je verveelt.
Dan kan je proberen om afleiding te zoeken op die momenten, pak iets in je handen, zodat die bezig zijn.
Ook kan je je wenkbrauwen s morgens insmeren met wat creme, dat pulkt lastiger.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het heeft echt geholpen! Mijn wenkbrauwen zijn nu natuurlijk nog niet terug, maar dat gaat me vast lukken! Bedankt voor dit antwoord en natuurlijk ook degene die op mijn vraag geantwoord hebben of een reactie heeft gestuurd.

Andere antwoorden (2)

Ik had dat met nagelbijten; ik besloot echter op een dag dat het smerig en lelijk was en toen ben ik er acuut mee gestopt. Denk jij dat dit mogelijk is voor jou? Denk aan hoe lelijk het wordt als je er mee doorgaat.
Daarnaast Kun je plaatjes zoeken van je ideale brow en je laten behandelen bij een schoonheidsspecialiste. Zij kan extra druk bij jou neerleggen over hoe mooi het kan zijn als je ervan afblijft. Daarnaast is het zonde van het geld als je erin gaat lopen prutten. Werkt dat als een stok achter de deur voor je?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zorg dat je iets in je handen hebt, afleiding of zoiets..