Mijn hobby is luchtvaart, waarom wordt ik helemaal hyper als ik er maar iets van zie?

Bijvoorbeeld; als ik de toren van schiphol zie.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gaat wel over als je het vaker ziet, dus ook als je in de buurt zou wonen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel fijn om een passie te hebben!

Het beste antwoord

Dan heb je een behoorlijk vergaande hobby, of een 'fiep' of 'fixatie' zoals dat ook wel eens genoemd wordt. De kans is groot dat je ook het allerliefst over dit onderwerp praat, en er ook weinig van snapt dat er andere aardbewoners zijn die er misschien niks aan vinden.

Jouw hersenen gaan acuut in standje 'gelukkig' als je maar iets over het onderwerp luchtvaart tegenkomt. Daar is niks mis mee, heel veel collega-aardbewoners hebben die afwijking (denk maar aan voetbalfanaten, mensen die helemaal gek zijn van een bepaalde artiest of band, mensen die alleen maar over hun werk kunnen praten) maar zorg wel dat je het een beetje blijft doseren, anders heb je niet meer in de gaten dat er nog meer te beleven valt dan alleen die ene hobby en dan vinden al die andere aardbewoners je al snel een weirdo.

En zoek ook vooral collega-fanaten op! Het is heel erg leuk om samen iets te doen wat met je hobby te maken heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een 'fiep' betekent hier een speen ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet onder autimama's ;-) Maar die betekenis ken ik inderdaad ook.

Andere antwoorden (2)

Dat is een uiting van jouw enthousiasme over iets.
Enthousiasme is een gemoedstoestand waarbij men zich levendig en uitgelaten gedraagt en een grote geestdrift en motivatie voor iets of iemand vertoont.

Dat jij dat "hyper" noemt zegt misschien iets over de mate waarin jij geleerd hebt,
of gewend bent, om emoties tot uiting te laten komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit soort gevoelens gaan gepaard met het aanmaken van bepaalde stoffen /hormonen in je lijf , denk aan o.a. aan adrenaline? ben de naam kwijt van die andere; epinefrine?
Daar kan je opgewonden/hyper van worden!!! Ja hoor! daar is niks mis mee! gewoon genieten!