Ik heb last verschrikkelijk veel angst om te falen en dit al van mijn jeugd maar psychologen zijn zo duur weet iemand raad?

als kind was ik angstig nu vele minder nu lijkt het meer alsof ik de dood wil uitdagen maar en dit is het gekke ik zou graag terug gaan studeren en dan komt die verschrikkelijke faalangst weer opzetten een psycholoog is voor mij te duur trek invaliditeit er moeten toch nog andere manieren zijn iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche
2.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een goedkope en goede methode zoekt kan ik je zelfhypnose aanbevelen. Hiermee kun je zelfvertrouwen versterken, en leren beter met angst om te gaan. Zelfhypnose kun je uit een boekje leren, maar beter nog via een cursus, deze cursussen worden regelmatig gehouden. Daarnaast kun je in het reguliere circuit, maar ook via alternatieve psychosociale hulpverlening professionele hulp inschakelen. De combinatie professionele hulp en zelfhulp is altijd het meest effectief. En, je kunt nu nog eventueel je verzekering aanpassen voor de meest geschikte aanvullende verzekering.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien handig om even in de vraag te vermelden dat 't om België gaatf, want je zult wel veel op Nederland gebaseerde antwoorden krijgen, waaraan je misschien weinig zult hebben.

Antwoorden (6)

Psychologische hulpverlening zit voor 5 sessies in het basispakket van je verzekering en evt meer als je aanvullend verzekerd bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb dit zelf ook gehad.
Het volgende boek heeft mij heel erg geholpen.
Zo te zien ook meer mensen als je naar de recensies zoekt.

http://www.paypro.nl/producten/e-Cursus_Blijvend_Zelfvertrouwen/2328/27177

Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een goedkope en goede methode zoekt kan ik je zelfhypnose aanbevelen. Hiermee kun je zelfvertrouwen versterken, en leren beter met angst om te gaan. Zelfhypnose kun je uit een boekje leren, maar beter nog via een cursus, deze cursussen worden regelmatig gehouden.

Daarnaast kun je in het reguliere circuit, maar ook via alternatieve psychosociale hulpverlening professionele hulp inschakelen.

De combinatie professionele hulp en zelfhulp is altijd het meest effectief. En, je kunt nu nog eventueel je verzekering aanpassen voor de meest geschikte aanvullende verzekering.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een psychologe die bij een GGZ instelling werkt wordt gewoon vergoed.
Dit zou dus een goede optie kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helaas dat is niet waar -1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is zeker wel waar. GGZ (psychologische tweedelijns zorg) wordt geheel vergoed, en je bent in 2013 ook vrij van eigen bijdrage.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oo maar daar zeg je iets bij, tweedelijns zorg, eerstelijns kost je 2 euro per zitting. Ook bij het ggz.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry ik ging er zelf vanuit dat GGZ alleen tweedelijnszorg was.
Ik denk dat je 20 euro bedoelt
Als je een verwijzing naar het GGZ kan krijgen van de arts, kan je daar tweedelijns psychologische hulp krijgen.
Wat betreft de vergoeding:

Wat krijg ik vergoed in 2013?
U heeft recht op vergoeding van de kosten van:
psychotherapie waaronder psychoanalytische behandeling;
andere specialistische GGZ zonder opname;
verpleging, geneesmiddelen, hulp- en verbandmiddelen die bij de behandeling horen.

Heb ik een eigen risico?
U heeft voor de basisverzekering een wettelijk eigen risico van € 350,- of een door u gekozen hoger bedrag. De basisverzekering vergoedt de kosten van medische zorg boven dit eigen risico.

Heb ik een wettelijke eigen bijdrage?
Nee, u betaalt geen eigen bijdrage.

Het kost dus maximaal 350 euro per jaar (heb je een vrijwillige eigen risico, verlaag deze dan om de hoge kosten in de toekomst te verlagen).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je faalangst is destijds ontstaan uit je grote onzekerheid en die zelfde onzekerheid houdt ook je faalangst in stand.

Om je faalangst te overwinnen, zou je eerst van je onzekerheid moeten proberen af te raken, maar je onzekerheid weerhoudt jou ervan stappen in die richting te ondernemen.

Aldus zit je min of meer gevangen in een vicieuze cirkel..waar je volgens mij tòch wel uit kunt ontsnappen..

Ik raad je aan om met het kleine te beginnen door zaken die je niet echt durft..tòch te gaan doen. Daarbij moet je denken: ' Als ik op mijn bek ga..dan ga ik maar op mijn bek'

Ik bedoel hiermee dat je je er goed van bewust moet zijn dat fouten maken heel normaal en heel menselijk is. Fouten en blunders maken..hoort gewoon bij het mens zijn.

Zeg tegen jezelf dat je fouten màg..wellicht wel mòèt maken.. Want een mens die geen fouten maakt..leert daar ook niet van.

Nadat je een tijdje geoefend hebt, kun je' grotere' zaken' gaan aandurven en daarna nòg weer iets grotere. Tot je uiteindelijk de zaken vanzelf 'anders' gaat aanpakken.

Aldus bouw je tegelijkertijd aan je zelfvertrouwen, je zelfrespect, je eigen zekerheidsgevoel, je gevoel van eigenwaarde en..overwin je tenslotte ook je faalangst.

En nu aan de slag..je kunt het!! Veel succes!

Groet,

Ton