Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik stoppen met iets waar ik van weet dat ik er niks aan heb en geen nut heeft?

Ik heb soms dat ik doorga als ik weet dat ik er toch niks aan heb.b.v dat ik iemand leer kennen en weet dat het niks gaat worden.Maar dat ik toch blijf reageren.Soms uit medelijden of niet durven zeggen.Maar het kunnen ook andere dingen zijn.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche
575

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Probeer je gevoelens de baas te zijn en controle te houden.
Kies je woorden.
Als je iemand leuk vindt en met zekerheid weet dat het niks wordt kan je diegene valse hoop geven als jij door medelijden "meepraat".
Wees gewoon jezelf en probeer niet teveel op de zaken vooruit te lopen.
Je weet nooit wat er gebeurd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kennelijk vind je het òf leuk de tijd die je doorbrengt met diegene, òf denk je dat het misschien toch niet nutteloos is, de tijd die je spendeert aan iets of iemand, bovendien weet je dat niet op dat moment, dat moet altijd nog blijken...

kan ook nog: misschien ben je overgevoelig dat je de ander niet wilt zeggen dat het niets wordt, want het uitmaken met iemand is nou eenmaal niet leuk.

antwoord op je vraag: pas als je in de toekomst kan kijken, is een antwoord op die vraag van toepassing, want je weet het nog niet !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zou kunnen zijn dat je onwillekeurig een redder bent. Die rol bevalt je niet. Blijf daar uit. De bronnen maken het je duidelijk. Ze geven ook de manier aan hoe je, door uit die rol te stappen, je beter kunt gaan voelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding