Waarom wil de jeugd zo graag achterin zitten?

Ik ben taxichauffeur en ik rijdt leerlingenvervoer in een volkswagen transporter. Ik moet dagelijks 4 kinderen van school halen ze gaan allemaal achterin zitten (meestal de achterste bank terwijl er op de middenbank nog 2 plaatsen vrij zijn) waarom wil de jeugd zo graag achterin zitten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche
1.3K

Antwoorden (5)

Omdat je daar ondeugend kunt zijn/doen zonder dat de chauffeur het in de gaten heeft. En ook dat de andere, meestal oudere passagiers die voorin zitten, er geen last van hebben en er wat van gaan zeggen.
Amadea
11 jaar geleden
Omdat je daar met meer naast elkaar kunt zitten en omdat het gewoon stoer is om ver van de chauffeur te zitten omdat je daar van alles kunt uithalen wat niemand ziet.

In de bus met schoolreisjes is dat precies hetzelfde: vijf stoelen achterin die het populairste zijn! Gezellig met meer naast elkaar en je kunt naar achteren kijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit geldt ook voor vervoermiddelen als een stadsbus of een tram. Daar gaat de jeugd ook altijd achterin zitten: zo ver mogelijk van de chauffeur.

Jongeren willen het liefst zo ver mogelijk van de "autoriteiten" zitten: ze zitten immers in de puberteit en willen het liefst zo weinig mogelijk te maken hebben met ouders of anderen die zeggen wat ze moeten doen.
11 jaar geleden
Ik denk dat meer te maken heeft met hun 'geheime' gespreken en smsjes dat het niemand van achteren hoort of ziet. Ook hun luisteren graag naar muziek en kunnen soms lang aan telefoon blijfen hangen, dan willen ze dat het minder storend voor de anderen is. En omgekeerd geldt het zelfde, na een lange schooldag hebben ze geen behoefte om van anderen last te hebben. Dan ga jij dus zo ver mogelijk naar achteren!

Toegevoegd na 3 minuten:
blijven

Toegevoegd na 21 minuten:
blijven
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
achterin is stoer, achterin is lol trappen, achterin de klas zitten, achterin de bus zitten...

op school ging ook iedereen altijd het liefst achterin de klas zitten.
jeugd/jongeren gaan ook in een bus/stadsbus altijd achterin zitten.

waarom? daar wanen ze zich onbespied, oftewel ze denken dat niemand door heeft wat ze doen, áls ze iets doen!
daarom.