Is het waar dat prostituees nooit of niet vaak (tong)zoenen? Zo ja, waarom eigenlijk niet?

Ik hoor weleens zeggen dat dat te intiem is. Maar waarom is dat zo intiem is? ==> mijn eigenlijke vraag.

(De beginvraag is slechts om mijn veronderstelling niet onterecht te veronderstellen...begrijp je....ivm gv richtlijnen)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche
16.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoenen is houden van ,en neuken is lust?? Dit lijkt mij de regel??

Antwoorden (3)

Ja, dat schijnt inderdaad zo te zijn. Zoenen wordt als intiemer ervaren dan andere vormen van seks. Ik snap het ook wel: bij zoenen kijk je elkaar aan, of in elk geval: je gezichten zijn naar elkaar toe gericht. Je komt heel dicht met jouw gezicht bij het gezicht van de ander, en je gezicht is eigenlijk het meest persoonlijke wat je hebt. Daarbij - maar dat is puur mijn eigen invulling, en zal ongetwijfeld lang niet door alle dames sekswerkers zo worden ervaren - lijkt het ook fijn dat er nog IETS is wat je enkel en alleen doet met iemand waar je echt van houdt, en wat je dus niet doet met klanten.

Het lijkt op het eerste gezicht misschien krom, omdat genitale seks, inclusief penetratie vaak als een 'stap verder' wordt gezien dan zoenen of tongzoenen. Maar toch snap ik het wel, juist omdat je met zoenen je gezicht naar elkaar richt, en omdat het daarom heel dichtbij komt. Bij penetratie of handwerk kun je zeg maar de andere kant opkijken en het beter zien als een technische handeling dan zoenen. Zoenen is best sensueel, denk daar maar eens over na.

Oh ja, en dat gegeven dat veel mensen blijkbaar hun gezicht en hun mond zien als iets dat veel "dichterbij" komt dan hun genitaliën, blijkt ook wel uit de bekende uitspraak van veel vrouwen dat ze liever naar de gynaecoloog gaan dan naar de tandarts. Alles wat in je gezicht gebeurt is letterlijk heel dichtbij, en daar kun je niet echt emotioneel afstand van nemen, terwijl dat wel kan bij dingen die feitelijk letterlijk verder van je hoofd af gebeuren. Daarom is pijn in een knie ook veel gemakkelijker te negeren dan hoofdpijn, bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lies, misschien een stomme vraag maar wat maakt een gezicht nou zo persoonlijk. Je hebt ogen een neus kin wangen, maar waardoor is dat nou 'ineens' heel anders dan een geslachtsdeel bijvoorbeeld (wat er ook heel gevarieerd uit kan zien)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat dat niet echt uit te leggen is, Elicrates. Het is iets wat veel mensen zo ervaren, en erg rationeel is dat volgens mij niet. Maar als iemand met z'n neus bijna in m'n gezicht zit, heb ik echt het idee dat die persoon dichter bij "mij" komt dan wanneer iemand met z'n neus bij een willekeurig ander lichaamsdeel zit.
als ze hun beroep uitoefenen bedoel je waarschijnlijk? :)

heb ook gehoord dat ze dat idd niet graag/snel doen.

ten eerste lijkt het mij niet echt hygienisch (rubber om een tong is niet echt wat) en daarbij ook te persoonlijk idd.
sex is tijdens het werk gewoon sex en niet meer dan dat. ze kunnen de boel faken (klant schiet op aub) en ondertussen aan de boodschappen denken.

bij tongzoenen ligt dat wat anders, contact met je gezicht met een wilvreemde (alcoholdamp, ongeschoren, tanden niet echt fris, nare adem, koortslip etc.) die met zijn tong in dat van een dame van lichte zeden loopt te peddelen.

daarbij kan het zijn dat de dame in kwestie niet kan goed kan zien wat de man doet, maar het enkel moet ondervinden aan haar lichaam en min of meer een stukje van de 'regie' verliest hierdoor.

het is wrss gewoon te close, en te 'eigen' en kan het me voorstellen dat iemand hier een wildvreemde vreemde geen deelgenoot van wil maken puur omdat deze bepaalde driften bevredigd wil hebben. (letterlijk en figuurlijk in dit geval)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rubber om een tong?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
condoom???
Intiem zijn betekent dat je je volledig kwetsbaar opstelt naar een andere persoon. Hoewel mensen zich over bepaalde kwetsbaarheden kunnen zetten beschermen ze hun laatste bolwerk altijd. Coïtus is een van die laatste bolwerken. Als dat (moet) worden opgegeven dan blijft er niet veel meer over. Tongzoenen is dan mogelijk het laatste bolwerk van kwetsbaarheid. Bedenk dat uitwisseling van lichaamsvocht niet alleen bij de geslachtsdaad plaatsvindt maar ook in de mond.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1