Waar komt die vermoeidheid vandaan?

Al jarenlang ben ik( met soms betere dagen) de hele dag moe, ik slaap gemiddeld 6 a 7. uur snachts ben wel is wakker. Ik ga rond dezelfde tijd naar bed en sta rond dezelfde tijd op, heb geen bloedarmoede, ik eet gezond, drink niet , roken doe ik wel. Heb genoeg tijd voor ontspanning, als ik smiddags zit kan ik mijn ogen vaaK niet open houden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (6)

Toch met deze klachten naar je huisarts, misschien is er een andere reden dat je zo vermoeid bent. Echter kunnen wij niet hier bepalen wat je mogelijk kunt hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ten eerste je bloed laten prikken......bij de dokter en je verhaal vertellen......ik ga zelf altijd heerlijk wandelen , liefst alleen en in de natuur.......goed doorwandelen.....al ben je nog zo moe....buitenlucht en sport tilt je er over heen
Anders kom je in een cirkel.........geen zware voeding maar wel genoeg eten.........en een tukje in de middag.een siësta is juist goed voor je, als je daar de mogelijkheid voor hebt.
niet te lang........dan kun je dag beter aan
Dus rust-reinheid en ritme........zijn vaak helend voor je welzijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Waarom gebruik jij altijd zoveel puntjes? Misschien ben ik de enige hierin, maar het nodigt mij niet uit om te gaan lezen wat er nou staat. Liever één punt en de volgende zin met een hoofdletter beginnen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Irritant inderdaad.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leest wel lekker hoor. Komt tenminste over alsof je echt een gesprek hebt, niet zo belerend komt het over.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel Mobie1980,probeer het juist leeszaam te maken met rustpuntjes. ondanks kritiek.
Want als we alle berichtjes zouden overslaan die spelfouten of puntjes of verkeerde zinsopbouwen hebben, kunnen we wel stoppen met lezen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou ik zelf ben ook van de puntjes maar dit waren er mij ook wel een beetje te veel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nou zeg.waar gaat dit eigenlijk over?
Beantwoord liever de vraag.en verdiep je in de vraagstelling
Wat een gezever.
De vraag ging over vermoeidheid, nou hier wordt ik moe van Toedeloe......................................
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha!!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt voor je support Aag, we moeten er inderdaad maar om lachen ! kijk en geen puntje teveel, dan kunnen we er nu een punt achter zetten.
Ha ha , dit verhaal van de puntjes gaat een eigen leven leiden, grappig, ach het is maar een spelletje toch ?
Als je licht vermoeid bent zonder medische oorzaak, kan lichaamsbeweging dit bestrijden. Onderzoek suggereert dat gezonde maar vermoeide volwassenen een belangrijke energieboost krijgen door een milde workout. Drie keer per
week twintig minuten rustig fietsen kan al helpen.
Je vermoeidheid kan een teken van hydratatie zijn. Of je nu een actieve of een kantoorjob uitoefent, je lichaam heeft water nodig om goed te werken en koel te houden. Als je dorstig bent, is het eigenlijk al te laat. Drink genoeg water zodat je urine licht gekleurd is, drink minstens twee glazen water per uur of meer bij een lichamelijke activiteit. Drink genoeg tijdens het sporten en achteraf nog eens twee glazen.

Zie bijgevoegde link of je verder nog iets herkent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vermoeidheid kan zoveel oorzaken hebben dat we hier niet zo maar een antwoord op kunnen geven. Ik raad je aan naar de huisarts te gaan,alles te vertellen en dan zal die je wel zeggen wat het beste voor je is. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er kunnen verschillende oorzaken zijn. Bespreek het in ieder geval met je huisarts en laat je bloed prikken.
Steeds meer mensen krijgen o.a. vermoeidheidsklachten van hoogfrequente straling als Wifi, Dect, Umts, Gsm. Ik heb al meerdere mensen gesproken waarbij de klachten direct verminderden bij het uitschakelen van deze stralingsbronnen (schakel in ieder geval snachts uit!). In de bijlage wat meer informatie.

Succes met je zoektocht!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
tja er kunnen vele oorzaken zijn .... één daarvan is: dat je een tekort kunt hebben aan bijvoorbeeld B12
wellicht is dit een goede site om eens te gaan snuffelen of je hiervan ook dingen herkent.

(ik weet uit eigen ervaring dat sommige dingen bij jezelf nooit zijn opgekomen als klacht maar het wel zijn, zo dacht ik als ik me verslikte steeds "tja OEN dan moet je beter opletten!" later begreep ik pas dat het helemaal NIET normaal is dat je je steeds verslikt en zelfs vergeet te slikken, het slikken is namelijk een reflex)

http://home.kpn.nl/hindrikdejong/symptoom.htm
of
http://stichtingb12tekort.nl/b12-tekort/symptomen

je hoeft niet alle symptomen te hebben ... maar tóch een tekort hebben óf een oplopend tekort ...
in ieder geval zou ik hiermee naar een goede (huis)arts gaan als ik jou was.

Sterkte!