wat kan ik het beste kopen tegen ptss een middel wat gewoon legaal is

Ik woon in het buitenland dus kan niet echt hiervoor meer naar de dokter aangezien behandeling te veel ziektedagen met zich meebrengt. Ben op zoek naar een snelle manier om geen last te hebben van ptss

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (5)

Je hebt het meest aan een psychiater, misschien kun je er 1 vinden die ook 's avonds werkt, neem jezelf serieus en ga niet zelf dokteren. Lukt dat niet dan kun je een arts om medicijnen vragen, zij weten wat ze jou moeten voorschrijven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helaas: er zijn geen pilletjes en drankjes tegen PTSS die je bij de super of drogist kunt kopen...
Waar je hulp van krijgt is van een psycholoog en zelf heel hard werken.
Sorry!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeer gezond eten,
veel sporten en
magnesium(citraat) supplementen helpen.

Of het genoeg helpt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is geen "snelle manier om geen last te hebben van PTSS". Helaas: dingen die te mooi klinken om waar te zijn, zijn dat meestal ook. Dus een makkelijke manier om een traumatische ervaring en een daardoor ontstane psychiatrische stoornis even aan de kant te schuiven zodat je zonder veel gedoe verder kunt met je leven, is er ook niet. Als je er iets aan wilt doen, zul je daar in moeten investeren. Je moet met jezelf aan de slag, en dat kost tijd en energie.

Ik ga er vanuit dat je bij een arts of psycholoog bent geweest. Of misschien is het een al langer bestaand probleem dat eerder gediagnosticeerd is en nu weer de kop op steekt? Hoe dan ook: er is iemand geweest die dit heeft vastgesteld, anders zou er geen diagnose bekend zijn. Als dat recent was, ga dan terug naar die hulpverlener. Behandeling hoeft niet altijd onder werktijd: als je in staat bent om te werken, is het natuurlijk niet de bedoeling dat een behandeling je hierin belemmert. In Nederland zou dat ook niet zo zijn: behandeling doe je als werknemer in je eigen tijd, eventueel neem je er vrij voor, maar ziektedagen zijn dat niet. Tenzij je vermoedt dat je een heel intensieve behandeling nodig hebt, mogelijk met een opname, maar dan is niet de behandeling datgene wat ervoor zorgt dat je niet kunt werken. Dan ben je gewoon heel erg ziek.

Maak eerst een afspraak met een arts of psycholoog, en vraag naar de behandelmogelijkheden. Dat kost je geen vrije dagen, hooguit een paar keer een uur. Als je weet welke opties er zijn, kun je beslissen wat je het beste kunt doen, en overleggen met je werkgever als het niet mogelijk is om alles buiten het werk om te plannen.

Een andere optie is internettherapie, steeds vaker ingezet tegenwoordig. In Nederland is er bijvoorbeeld InTherapy, kijk op: http://www.interapy.nl/?gclid=CPqG-IeNtbACFSghtAodIyZt5w Het mooie daarvan is dat internet niet gebonden is aan landsgrenzen. Zo wordt ook telefonische therapie steeds meer onderzocht. Google eens op telepsychiatry. In de US is zelfs een website waar je kunt zoeken naar lokale diensten die op deze manier (digitaal, en soms ook telefonisch) geestelijke gezondheidszorg bieden: http://www.telepsychiatry.com/index.cfm

Beter is het natuurlijk als je een eigen arts hebt in de buurt, maar ook als waar jij woont de geestelijke gezondheidszorg slecht toegankelijk is, zijn er veel betere mogelijkheden om hulp te krijgen dan zelf te gaan dokteren.

Toegevoegd na 26 minuten:
Daarnaast zou je als tijdelijk hulpmiddel valeriaan oid kunnen proberen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een snelle therapievorm, die door psychologen wordt toegepast en (in Nederland) ook wordt vergoed, is EMDR. Daar is wel het nodige over bij elkaar te googelen. Deze therapie heeft hetzelfde resultaat als andere psychologische behandelingen tegen trauma's, is evenmin plezierig, maar werkt veel sneller.