ik kan niet tegen bloed, maar ik wil over 1 jaar solliciteren bij de politie, wat kan ik er tegen doen om wel tegen bloed en doden etc. te kunnen?

Toegevoegd na 2 minuten:
ik wil zowieso solliciteren, iedereen vindt mij geschikt alleen op dat ene punt dan, krijg ik bij de politie dan goede begeleiding om van dat probleem af te komen? en wat kan ik er nu alvast tegen gaan doen om van dat probleem af te komen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche
2.6K
Amadea
11 jaar geleden
Ga voor een administratieve functie...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee mijn ambitie is om echt de straat op te gaan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goede vraag, of de politie hier zelf begeleiding bij geeft. Het is af te leren om flauw te vallen als je bloed ziet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja maar hoe?
en geeft de politie daarin begeleiding?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Val je echt flauw als je bloed ziet?

Antwoorden (7)

Je nog niet druk om maken. Komt tijd komt raad.
En ik denk dat er heel veel mensen dij de politie zijn die niet tegen doden kunnen hoor,tenminste niet door misdrijf of ongeluk, maar als het je werk is probeer je je verstand even op nul te zetten.
11 jaar geleden
Weet niet wat je onder ' niet tegen bloed kunnen' verstaat. Val je flauw of vind je het eng.
Het is heel normaal om bloed en dode mensen niet prettig te vinden en de eerste keren dat je ermee in aanraking komt zal best moeilijk zijn, maar daar wen je, tot op zekere hoogte, wel aan.
Bedenk ook dat iets op tv zien heel anders is dan het in het echt meemaken.
Ik zou me er niet te druk over maken, je 'groeit' vanzelf in dergelijke situatie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik krijg dan vlekken voor mijn ogen en zit dan dicht tegen flauwvallen aan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan je met een goede ademhalings techniek wel leren beheersen. Zal eens even zoeken of er wat te vinden is op internet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.neurologiecontact.be/flauwvallen.htm hier staan al veel dingen waarmee je de kans op flauwvallen kan verminderen.
Las ook ergens dat het samentrekken van je bil spieren kan helpen. Diep en rustig ademhalen, even lopen of een paar kniebuigingen maken.
Als je over je ergste angst heen bent is het misschien een idee om bloeddonor te worden, dit kan vanaf je 18 de, dit klinkt nu misschien heel eng, maar het kan je wel over je angst heen helpen. Sinds is jezelf confronteren met je angst de beste genezing. Maar dat moet je wel zelf zien zitten natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sinds = soms
als je bij de politie wilt gaan werken wil dat niet zeggen dat je vaak doden ziet en veel met bloed te maken krijgt.
dat valt in nederland reuze mee, en er zijn altijd wel ambulance bij die op zo'n moment het werk van je overnemen.

en je went eraan, het blijft misschien onprettig maar je leert er zeker mee om te gaan. want dat is voor de meesten erg moeilijk in het begin.

maak je niet al tedruk, het komt helemaal goed ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In mijn opleiding tot agent gingen we met onze klas langs een mortuarium. Hier kun je in een "veilige omgeving" in aanraking komen met overleden personen.

Heftige ongevallen waarbij heel veel bloed, afgescheurde ledematen en dergelijke kom je echt niet vanaf dag 1 als student agent bij de politie tegen. Ze zorgen echt wel dat je groeit en langzaam ook de heftigere zaken te zien krijgt.
En zoals al gezegd is, je zal hierin groeien.

Succes met je keuze.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uiteraard krijg je begeleiding bij de politie. Het wordt allemaal ook langzaam aan opgebouwd tijdens je opleiding. Maar vooral: geef zelf aan wat je leerpunten zijn. In jouw geval: Bloed. Dan zal men daar vast en zeker rekening mee houden en je mogelijkerwijs eens laten gaan kijken bij een sectie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hetzelfde gebeurt als je in een medisch beroep wilt komen en flauwvallen is geen ramp maar wel even heel vervelend voor je. Ook ik had dit probleem en meestal gebeurde dat als ik voor 't eerst dacht dat er bloed ging vloeien of er ergens een naald in moest. In het begin wordt je appelig en krijg je het warm. Zorg dat je vantevoren vertelt aan een collega dat dit kan gebeuren zodat je er niet alleen voor staat. Je kunt dan bij de eerste signalen jezelf terug trekken en met je hoofd tussen de knieen gaan zitten. Of je valt een keer flauw en vaak gebeurt het daarna in vergelijkbare situaties niet meer. Ook in politiewerk bij spannende en misschien bloederige dingen wordt jouw lijf even volgepompt met adrenaline. Soms houd je dit dan ook overeind.
Laat het gebeuren en zorg dat je vantevoren jouw collega waarschuwt. Na een poosje treedt gewenning op en ga je ook minder of helemaal geen klachten mmeer krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Koop de Dvd-box van "CSI: New York", misschien dat je na het bekijken van de hele reeks wat beter tegen bloed en doden kunt.