Ben ik depresief?

Ik wil niks. Ik doe niks. Ik wil niemand. Het liefst wil ik nemand horen of zien. Behalve mijn vriend. Ben ik depresief

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (4)

Lees de kwalificatie door van de DSM-IV en kijk of je eraan voldoet. Natuurlijk is deze diagnose niet door mij of jezelf te stellen, maar het geeft je een idee. Als je het echt wilt weten moet je toch echt naar een arts!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee je bent niet depressief, anders zou je ook je vriend niet willen zien, waarschijnlijk ben je gewoon even tijdelijk een beetje lui. Maak je geen zorgen zolang je geen suicidale gedachten hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Depressief of niet. Toch naar de arts. Je bent te jong om zo passief te zijn.

De lente is in aantocht, frisse lucht, overal ontkiemende bloemetjes, begin van een nieuw seizoen.

Hoop dat je er snel weer van kunt genieten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
overal mooie krokusjes, daar word ik echt vrolijk van :)
Iedereen heeft wel eens van die periodes dat 'ie niks wil en nergens zin in heeft. Meestal waait het na een tijdje vanzelf weer over. Het kan zijn dat je een winter- of voorjaarsdip hebt. Dit wordt veroorzaakt door een gebrek aan zonlicht en frisse buitenlucht, iets waar je bijna niet aan kunt ontkomen in de lange donkere wintermaanden hier in Nederland. Het gevolg: weinig energie, weinig puf, algehele lusteloosheid.

Blijf niet in deze sleur hangen, maar ga iets doen. Geef jezelf een schop onder je kont en ga naar buiten. Kom in beweging: wandelen, fietsen, hardlopen, zwemmen, wat je maar leuk vindt. Of neem de trein naar Zandvoort en ga daar lekker een middag over het strand lopen, uitwaaien en frisse zeelucht inademen.

Het zal in het begin lastig zijn om in beweging te komen, maar het is de enige manier om uit je dip te raken. Jezelf de put inpraten en jezelf zielig vinden thuis op de bank, leidt helemaal nergens toe. Hup, actie!