Als het een dwanggedachte is gaat ie waarschijnlijk weg als je toe geeft aan je dwang.
Maar dan heb je een tijdelijke oplossing. Heb je eenmalig deze dwanggedachte, dan laat em toe. Is het onderdeel van je dagelijks leven dan heb je een boel ander werk te dien.
Cgt bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snuffel
12 jaar geleden
Op zich zit er wat in, maar die gedachten hebben met eetbuien te maken. En als ik eraan toegeef, dan is het einde meestal ver te zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah. Dan is het dus niet een eenmalige dwanggedachte maar een patroon. Dat betekend dat je anders te werk moet gaan, intensiever.
Simpel: afleiding, beloningssysteem, inzichtelijk maken waarom je het zou willen doen en wat er gebeurt als je het niet doet (is onderdeek cgt).
Succes!!!