Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Wat gebeurt er als je vaak wordt teleurgesteld en veel tegenspoed je treft?

Is het dan niet zo dat wanneer het goed gaat je het moeilijk of niet kan accepteren?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik heb zelf een periode gehad waarin de gebeurtenissen steeds bleven stapelen, overlijden van mijn vader op vroege leeftijd, zelf behoorlijk ziek geweest, veel problemen op privégebied en nog meer "kleinere" dingen. Ik merk nu dat ik het moeilijk kan geloven als iets goed gaat en dat ik vrij regelmatig het gevoel heb dat mij iets heel naars boven het hoofd hangt. Vooral wanneer er al een tijdje niets gebeurd is. Ik blijf niet in mijn negatieve bui hangen, maar houd altijd wel rekening met het feit dat een goede situatie zo om kan slaan.

Verschilt per persoon. Ik denk dat de meeste mensen ontiegelijk negatief erdoor worden en sommige mensen er juist sterker door worden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100