Is deze vermoeidheid een normale reactie?

Beste mensen,

Ik ben jong (20) en heb sinds een aantal dagen, misschien 2 weken nu een verandering.

Aller eerst sport ik regelmatig, ook loop ik veel en zit ik op school.Daarnaast werk ik regelmatig in de keuken van een horeca en is dit zwaar voor me.

Sindskort is het zo; ik heb overdag voldoende energie, maar s'avonds na 9 uur word ik erg moe en slaperig. Als ik dan het kussen raak val ik in slaap, normaal slaap ik rond 10 uur half 11 de laatste dagen. Hiervoor had ik dit nooit die vermoeidheid, echter ben ik ook wel redelijk bezorgt de laatste weken over dingen waar ik eerst niet mee bezig was.

Mijn vraag aan jullie, is dit normaal dat een jongeman zoals mij zo vroeg vermoeid raakt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan verschillende redenen hebben daarom als reactie en niet als antwoord...
Hoe laat sta je op?? Houdt er wel rekening mee dat een mens gemiddeld 7 á 8 uur slaap per nacht nodig heeft.
Als jij om 6 uur op staat is het logisch dat je zo rond 21.00 uur moe wordt.

Antwoorden (6)

Eerlijk gezegd ben ik zelf 11 jaar maar toen ik dit had had ik een ijzer tekort.
Ik zou naar je huisarts gaan en vragen ik moest alleen even bloedprikken en daarna een lekker drankje drinken dus....
Gr. Nout
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook als je jong bent kan het zijn dat je te veel hooi op je vork neemt,maar het zou ook goed kunnen dat je bijvoorbeeld de ziekte van Pfeiffer hebt.
Het beste is om naar je huisarts te gaan en het met hem/haar erover te hebben en natuurlijk vragen of je bloed nagekeken kan worden voor de vermoeiheidverschijnselen waar je last van hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het intensief sporten vraagt ook veel energie van het lichaam en een behoorlijk herstellings tijd.
De school kost ook energie, voor een deel geestelijk, ook hiervoor is er een herstelperioden nodig
Dan ga je ook nog in de avonduren nog werken, kost ook herstel.
Dus sávonds na een uur of 9 begint je lichaam vast aan deze herstelperioden, is deze dan te kort, dan raak je vermoeid, ook al ben je pas 20 jaar.
Ga je zo door , dan raak je oververmoeid.
Laat het zover niet komen.
Want als je dan nog steeds zo door gaat, heb je kans op een burn-out en dan ben je pas echt de klos!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is een goed antwoord,
Dat hoort bij het student zijn denk ik. Ik heb er zelf ook last van en ongeveer iedere student die ik ken ook... Werken, leren, school, sporten... Geen tijd voor rust.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had daar 2 jaar gelee ook last van en toen zijn ze bloed testen gaan doen en toe bleek het dat ik bloedarmoede had misschien heb jij dat ook vraag gewoon of ze je willen onderzoeken
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze vermoeidheid ontstaat waarschijnlijk doordat je te veel dingen onderneemt en op een gegeven moment zegt je lichaam stop en wordt het moe. Je zei zelf al dat je het werk in de horeca te zwaar vindt. Dat kost ook heel veel energie. Als ik jou was zou ik toch iets minder gaan doen voordat het echt te laat is.