Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Help ik heb een dubbelprobleem! Wat moet ik nu doen?

Ik moet overmorgen op voor mijn rijbewijs en ik ben veelste zenuwachtig. Ik heb al een faalangstexamen.. En nu ben ik ook nog heel erg verkouwen. Wat moet ik nu doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Volgens mij kun je het volgende doen: 1) Bedenk dat het mooi meegenomen is als je het haalt, maar geen vereiste, als het feest niet doorgaat, pech, maar gewoon lekker nog een keer gaan 2) Drink kamillethee, is goed voor ontspanning en helpt ook wat bij de verkoudheid 3) Gorgel met zout water (bij keelverkoudheid) of spuit met zo'n klein spuitje wat zout water in je neus bij neusverkoudheid. Doe dit een paar keer per dag, liefst ook voor het slapengaan, eventueel nog als je er 's nachts van wakker ligt en de volgende ochtend / dag. Dan houd je je luchtwegen open en kun je je dus beter concentreren tijdens het examen 4) Zie de verkoudheid als een positief iets; Door de verkoudheid te aanvaarden en extra rustig alles te doen, kom je tot ontspanning.

Praat er met vrienden over en lucht je hart. Je moet steeds tegen jezelf zeggen dat het kan

Zelf heb ik een keer "valdisper "ingenomen, de drogist zei dat je er niet suf van wordt, dus ook voor examens te gebruiken. Ik werd er heel relaxed van. En verder... het luchtiger proberen te bekijken... het ergste wat je kan overkomen is zakken... Veel succes joh !!!

Inkoppertje, ik denk dat een klassiek homeopaat jou kan helpen, ik weet het klinkt gek, maar een paar korreltjes kunnen je waarschijnlijk van je zenuwachtigheid/faalangst af helpen! De meeste mensen kennen de homeopathie alleen van de middeltjes die je bij de drogist koopt voor een verkoudheid of zo iets, maar met de "echte" homeopathie kun je ook mentale en emotionele problemen oplossen. Voor meer informatie kun je bijvoorbeeld kijken op de website van robwillemse.nl. Deze homeopaat legt heel duidelijk uit wat de klassieke homeopathie is en waarvoor het allemaal te gebruiken is. Toegevoegd na 2 minuten: O ja de verkoudheid kan dan ook metteen opgelost worden. En ik wens je sowieso heel veel succes en zelfvertrouwen tijdens het examen! Toegevoegd na 6 uur: en ik bedoel natuurlijk meteen

Huisartsen geven dan wel eens metoprolol (Betablokker) je kunt de arts bellen voor een spoedrecept, anders heb je niets meer aan deze raad. Sterkte.

Dit vond ik op internet: De 17 Tips: Sporten Een wandeling maken Een ontspanning oefening Ademhalings oefening Zo zijn er bij Drogist een aantal zenuw remmende en ontspannende middelen verkrijgbaar Blijf positief, Bedenk wat het ergste is wat er kan gebeuren Drink genoeg water Pieker niet slaap voldoende Geen bloeddruk verhogende middelen Afleiding Douche of bad

Voor examen vrees kun je bij de huisarts een bètablokker vragen genaamd : 'Propranolol'. 'Propranolol is een niet selectieve bètablokker'. Probeer je te ontspannen door middel van ontspanningsoefeningen en je brein te trainen met bijv. brein training van Nintendo. Zo sta je op scherp tijdens je examen;) Veel succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100