Help ik heb een dubbelprobleem! Wat moet ik nu doen?

Ik moet overmorgen op voor mijn rijbewijs en ik ben veelste zenuwachtig. Ik heb al een faalangstexamen.. En nu ben ik ook nog heel erg verkouwen. Wat moet ik nu doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
1.5K

Antwoorden (13)

Gewoon het rijbewijs halen..

Kan dat t stom klinkt in jou oren maar je moet niet zoveel tobben.. Dit is het enige wat je moet doen, je bent goed voorbereid en als je zakt.. shit happens... doe je het overnieuw.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp je helemaal!!! Ikzelf ben 5x(!) gezakt voor mijn autorijbewijs, omdat ik zo vreselijk zenuwachtig was.
Wat je kan doen is naar een natuur winkel of reformhuis (Etos bij ons had ze laatst ook liggen op de balie) om Bach rescue remedy. dit is er in spray (pas op, in de spray zit alcohol!) en in snoepjes vorm.
Het zou je rustiger moeten maken.
Beta blokkers van de huisarts werken nu niet meer, die moet je 48 uur van te voren innemen.

Gaat je instructeur mee? Zo ja licht hem of haar in dat je erg zenuwachtig bent en vraag of ie de examinator wat "af kan leiden" vaak gaat je instructeur dan een gesprekje aan met de examinator, zodat jij je volledig op het rijden kan concentreren en niet OOK nog eens sociaal hoeft te praten en na te denken over wat je wel en niet gaat zeggen.

En gewoon denken zoals iedereen die op de weg zit........ik ben de beste chauffeur van Nederland al die andere dwazen in hun koekblikken hebben t rijbewijs bij een pakje boter gekregen.............

Hou goed in je achterhoofd, je hoeft t maar 1 x goed te doen...........daarna mag je helemaal zelf weten wat je uitspookt achter het stuur!!!!

Toegevoegd na 1 minuut:
Och helemaal vergeten.........Heel veel succes morgen, hoe laat moet je? Dan zal ik al mijn positieve rijvaardigheids gedachten in je richting sturen........dat en een rescue remedy en alles komt helemaal goed!

Toegevoegd na 2 minuten:
(overmorgen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij kun je het volgende doen:
1) Bedenk dat het mooi meegenomen is als je het haalt, maar geen vereiste, als het feest niet doorgaat, pech, maar gewoon lekker nog een keer gaan
2) Drink kamillethee, is goed voor ontspanning en helpt ook wat bij de verkoudheid
3) Gorgel met zout water (bij keelverkoudheid) of spuit met zo'n klein spuitje wat zout water in je neus bij neusverkoudheid. Doe dit een paar keer per dag, liefst ook voor het slapengaan, eventueel nog als je er 's nachts van wakker ligt en de volgende ochtend / dag. Dan houd je je luchtwegen open en kun je je dus beter concentreren tijdens het examen
4) Zie de verkoudheid als een positief iets; Door de verkoudheid te aanvaarden en extra rustig alles te doen, kom je tot ontspanning.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rustig blijven en niet aan je verkoudhijd denken want als je hierom gestrest raakt lijkt het soms erger te worden verkoudheid is niet zo erg je kunt hierom je examen wel halen word je verkoudheid erger kun je desnoods proberen om later je examen te halen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Praat er met vrienden over en lucht je hart.
Je moet steeds tegen jezelf zeggen dat het kan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vertrouw op jezelf neem vanavond een warme douche/bad en ga lekker slapen met een of twee paracetamols.
Morgenvroeg rustig opstaan en eventueel een Strepsil pakken.
Succes morgen.
12 jaar geleden
j5m
12 jaar geleden
Gefeliciteerd inkoppertje.
Zelf heb ik een keer "valdisper "ingenomen, de drogist zei dat je er niet suf van wordt, dus ook voor examens te gebruiken.
Ik werd er heel relaxed van.
En verder... het luchtiger proberen te bekijken... het ergste wat je kan overkomen is zakken...
Veel succes joh !!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
koop wat rode valeriaan, ( natuurwinkel) das een natuurlijk kalmeringsmiddel, maar moet je wel paar dagen van tevoren al slikken.
Bedenk je verder dat iemand naast je in de auto zit met wie je een stukje gaat rijden. Bedenk dat het niet het einde van de wereld is als je eens zakt... veel mensen zakken de eerste keer ne slagen de tweede derde of vierde keer. .
Ik weet niet meer precies, maar na derde of vierde keer kun je staatsexamen aanvragen. Denk niet "ik haal het nooit" Dat dacht ik namelijk ook ooit, ik zakte 3 keer en haalde bij het staatsexamen alsnog mijn felbegeerde roze papiertje. je leven hangt er niet vanaf en je bent veilig. Neem ook een paar stukjes pure chocolade mee, daar word je ook rustig van en dan houd je bloeddruk lekker ok.
Neem de komende dagen voldoende vitamine C en het beste dat tegen verkoudheid helpt is stomen met heet water, liefst met dampo of vicks erin en paar keer per dag 10 druppels Echinaforce van Dr vogel door je drinken. Neem rust zoveel mogelijk en het komt allemaal wel goed hoor. Het kost veel geld, verder is het niet zo'n probleem. je doet nu ook zonder. Volgende keer haal je het dan misschien wel... Maar misschien na mijn mailtje ben je zo gerustgesteld en voel je je zo fijn dat je het lekker in één keer haalt :)) Gewoon rustig rijden, kijk overdreven over je schouder en overdreven in je spiegels,. dat vind die man naast je lekker, dat ziet ie beter dat jij goed oplet en bekijk alle regels nog eens op internet, bijvoorbeeld op http://onlinetheorieles.nl/

Vorig jaar na mijn crash na 17 jaar schadevrij rijden ging ik over de kop. mijn rijbewijs werd me ontnomen. Ik moest opnieuw examen doen. ik haalde dat heel makkelijk omdat ik onbeperkt en heel simpel bij onlinetheorieles kon oefenen.

En vraag de examinator met een glimlach een beetje lief voor je te zijn omdat je examenvrees hebt. Hij zou dan kunnen zeggen dat je, als je je rijbewijs hebt ook iemand naast je hebt zitten en dan ook moet kunnen rijden, maar das geen examen dan. Doe alsof het je vriend is, in gedachten.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt... succes met alles, laat je even weten hoe het ging? :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
door mij? :)) heej gefeliciflapstaart, tof voor je,,, ben heel blij voor je :)) Hoe verliep dat zo allemaal?
als je nú even doorbijt, met behulp van een natuurlijk ontspanningsmiddel, heb je er de rest van je leven plezier van. Zie uit naar dat plezier en doe je best, dan zal je slagen. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geweldig!put hier vertrouwen uit voor toekomstige problemen of hindernissen! Gefeliciteerd, drive safe.
Inkoppertje, ik denk dat een klassiek homeopaat jou kan helpen, ik weet het klinkt gek, maar een paar korreltjes kunnen je waarschijnlijk van je zenuwachtigheid/faalangst af helpen!

De meeste mensen kennen de homeopathie alleen van de middeltjes die je bij de drogist koopt voor een verkoudheid of zo iets, maar met de "echte" homeopathie kun je ook mentale en emotionele problemen oplossen.

Voor meer informatie kun je bijvoorbeeld kijken op de website van robwillemse.nl. Deze homeopaat legt heel duidelijk uit wat de klassieke homeopathie is en waarvoor het allemaal te gebruiken is.

Toegevoegd na 2 minuten:
O ja de verkoudheid kan dan ook metteen opgelost worden. En ik wens je sowieso heel veel succes en zelfvertrouwen tijdens het examen!

Toegevoegd na 6 uur:
en ik bedoel natuurlijk meteen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Huisartsen geven dan wel eens metoprolol (Betablokker)
je kunt de arts bellen voor een spoedrecept, anders heb je niets meer aan deze raad.
Sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit vond ik op internet:

De 17 Tips:

Sporten
Een wandeling maken
Een ontspanning oefening
Ademhalings oefening
Zo zijn er bij Drogist een aantal zenuw remmende en ontspannende middelen verkrijgbaar
Blijf positief,
Bedenk wat het ergste is wat er kan gebeuren
Drink genoeg water
Pieker niet
slaap voldoende
Geen bloeddruk verhogende middelen
Afleiding
Douche of bad
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor examen vrees kun je bij de huisarts een bètablokker vragen genaamd : 'Propranolol'.

'Propranolol is een niet selectieve bètablokker'.

Probeer je te ontspannen door middel van ontspanningsoefeningen en je brein te trainen met bijv. brein training van Nintendo. Zo sta je op scherp tijdens je examen;)

Veel succes!