Hoe kom ik voor mijn angst voor oorbellenschieten af?

Ik wil ze eigenlijk al mijn helen leven lang maar ik ben er gewoon VEEL te bang voor..iedereen zegt dat het geen pijn doet en je voelt er niks van maar toch...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
4.5K
Ritsuka
12 jaar geleden
Neem ze gewoon niet dan, als je het niet durft.
En het doet wel zeer hoor, ze prikken nu eenmaal door je oor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het doet nauwelijks zeer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een glas ijskoude cola drinken doet meer en langer zeer dan het knipsen van een gaatje.
Knips! Dawassut!

Antwoorden (6)

Er is maar 1 manier: diep ademhalen, jezelf een overdosis moed inpompen en gaan!!!!
Als het al je hele leven je grootste wens is, dan gewoon doen. Het zijn maar een paar vrijwel pijnloze minuutjes en niet eens minuutjes, maar seconden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry Wendy, terwijl ik typte werd jouw antwoord geplaatst. Het lijkt een beetje op jouw antwoord, maar niet gepikt hoor. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan gebeuren!
Als de antwoorden vraagsteller helpen, dan is het doel bereikt, toch?
Dank voor je reactie!
Ga naar de juwelier met een leuke vriendin of iemand anders waarbij je je op je gemak voelt. En dan: doe het gewoon. Alleen op die manier kun je zelf ervaren dat het echt niet eng is en dat het nauwelijks pijn doet. Iedereen kan zeggen dat het niet eng is, maar dit zit tussen je oren en kun je er niet uitpraten. Gaatjes schieten duurt maximaal 5 minuten en je zult er hartstikke blij mee zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb oorbellen laten schieten toen ik 8 jaar was of zo, natuurlijk was ik ook best wel bang, maar mijn moeder is met me mee gegaan en heeft dan ook oorbellen laten schieten. Het gaf me moed dat zij het ook deed en ze geen kik gaf.
Natuurlijk voel je het wel, ze steken iets door je vel! Maar veel pijn doet dat zeker niet.
Als ik jou was zou ik met een vriendin gaan, of iemand anders waarbij je je op je gemak voelt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh sorry, mijn laatste zin is bijna net hetzelfde als de zin van die boven me. Sorry, zag ik net pas ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik was er ook heel erg bang voor maar mijn drogist had een spray die héél erg verdoofde. Soort van ijskoud gevoel krijg je daar van en dan voel je alleen even een soort branden als ze geschoten worden. Echt heel fijn vond ik dat. Ik zou daarnaar vragen en duidelijk vantevoren aangeven hoe bang je bent. Als de drogist of juwelier er naar jouw gevoel niet prettig op reageert gewoon nee zeggen. En echt naar die spray vragen!

Ik ben alleen gegaan, omdat als ik iemand mee zou nemen dacht dat ik dan nog banger zou zijn juist doordat diegene me zou proberen gerust te stellen. Probeer voor jezelf te bedenken wat jij het prettigst vind en probeer het niet te plannen. Bedenk gewoon spontaan dat je het gaat doen dan maak je jezelf ook niet gek en heb je geen tijd om je te bedenken.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Femsnoeijen
een jaar geleden
Hoi, hoe heet die spray?? Wan tik ga morgen (maandag 25-7-22) mijn helix schieten en ben erg gespannen
Zet voor jezelf de voor en nadelen op papier.
Winnen de voordelen, dan gewoon gaan en niet meer nadenken of het pijn doet.
Winnen de nadelen, nooit meer over denken, want dan wil je ze niet echt.
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik me eigenlijk afvraag, is waar je PRECIES bang voor bent.

Ben je bang voor de pijn, of voor iets anders?
Je hebt natuurlijk wel vaker pijn gehad. Ben je bang dat deze pijn erger is en dat je het niet aankan? Ben je bang voor je reactie op de pijn (huilen, slaan, hard wegrennen...)? Ben je bang dat de pijn niet meer overgaat? Ben je bang omdat je niet precies weet wat er gaat gebeuren? Ben je bang dat ze het verkeerd doen? Of nog iets heel anders.

Afhankelijk van waar je precies bang voor bent, kan je ook iets anders doen om je minder bang te voelen.

Meer informatie inwinnen is meestal handig. Je zou eens kunnen praten met bv. een juwelier die vaker gaatjes in oren schiet. Hij / zij wil je vast wel laten zien met welk apparaat het gaat en uitleggen hoe alles werkt.