hoe moet ik een schokkende gebeurtenis uit mijn hoofd zetten ?

mijn vriendin is namenlijk verkracht en nu willen we graag ergens anders aan denken hoe moet dat en kan dat wel is het mogelijk om zo snel mogelijk het uit ons hoofd te zetten

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (6)

Ik snap dat jullie ergens anders aan willen denken maar het beste is om met een vertrouwens persoon te gaan praten en daar jullie verhaal neerleggen ik begrijp dat dat moeilijk is maar proberen is een oplossing succes sen sterkte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zal het er met haar over hebben maar daar is ze nog niet aan toe haar ouders weten het nog niet eens is dit aan te rade bij een arts vanwege zwijgplicht of is dit dan een uitzondering daarop
Met psychiatrische hulp zou je een heel eind moeten kunnen komen, of een vertrouwenspersoon. Deze hebben een zwijgplicht! tegenover anderen. Maar wat je vooral niet moet doen, lijkt me, is 'het wegstoppen in een hoekje'.
Vroeg of laat kan het dan op een onverwacht moment, toch weer opgerakeld worden, door bijvoorbeeld iets wat je leest of ziet in een film...:(

Leer ermee leven dat er iets gruwelijks is gebeurd,
-makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het-
en probeer het een plekje te geven. Schrijf, zing, of schreeuw je emoties van je af.

Of ga op vechtsport maar blijf onthouden dat het niet haar schuld is!!!!!!!!!!!!!! dat dit gebeurd is. Al zou ze bij wijze van spreken 'het uitlokken' door sexy gekleed te gaan, is NOG GEEN reden om voor iemand anders zoiets vreselijks te doen...

Wens jullie alle succes en sterkte die jullie maar nodig hebben, meen ik oprecht

Toegevoegd na 1 minuut:
geldt voor jullie beide btw. Laat zien dat je er voor haar bent, dat zou de eerste stap in de goede richting kunnen zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
esth0r
12 jaar geleden
Een psychiater kan helemaal niets met reactieve emoties en gevoelens want een psychiater geeft geen therapie, een psychiater stelt een diagnose wanneer het gaat over een geestesziekte of stoornis (adhd, borderline, psychose, schitzofrenie, etc.) en schrijft medicijnen voor. wat jij bedoelt is een psycholoog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, je hebt helemaal gelijk, ik haal dat altijd door elkaar.
Dank voor de correctie:)
Het is een vreselijke gebeurtenis.
Maar je zal niets anders kunnen doen dan accepteren en doorgaan met je leven.
Klinkt hard. Maar je kan niet het verleden, het heden laten beinvloeden.
Ga dingen doen die je altijd eens hebt willen doen. Creeer nieuwe sterke herinneringen.

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoiets moet je verwerken en niet gewoon niet meer aan denken. Dan komt het later toch weer terug. Dat kan je doen via slachtofferhulp, ggz, goede vrienden en familie etc etc. Juist WEL over praten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schokkende gebeurtenissen moet je niet verdringen maar een plaats geven. Dat doe je door in eerste instantie met iemand van Slachtofferhulp te gaan praten. Die mensen zijn er erg goed in om je een aanzet te geven in de goede richting van het verwerkingsproces. Maar hou er ook rekening mee dat zo'n gebeurtenis later ook nog kan gaan opspelen. natuurlijk moet je de draad weer oppakken maar dat lukt niet als je er 's nachts wakker van ligt of er regelmatig naar van droomt. Zoek in ieder geval, bij voorkeur samen, naar professionele hulp. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
denk idd dat het niet slim is om maar snel ergerns anders aan te denken. Dan verwerk je het namelijk niet maar stop je je problemen/gevoelens voor even weg. Maar daar kun je later weer problemen mee krijgen. Tis slim om er met iemand over te praten. Heel veel sterkt jullie beide