Wat als je volgende week kamp hebt van school en je hebt last van heimwee?

Afzeggen?
Toch gaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan ben je heel vlot!!

Het beste antwoord

Geef het aan de leiding door. Zodat zij het weten. En mocht je toch graag naar huis willen, dan hoef je het niet uit te leggen. Kun je gewoon lekker naar huis bellen. Misschien is een knuffel van huis mee nemen wel iets. Iets vertrouwds. Als je dat tenminste durft mee te nemen. Ik weet niet hoe lang je gaat. Maar zelfs ik als volwassene vrouw heb er ook wel last van, na drie dagen wil ik graag weer naar huis. Maar vaak gaat dat gevoel na een dag over. Als ik weet dat ik zonder problemen gewoon naar huis kan, dat ook aangeef aan die persoon van te voren is het al een stuk makkelijker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik zou gaan, en als je echt erge heimwee hebt, zal ik wel baar huis gaan. maar als het licht is, gewoon blijven, kamp is echt het leukste van gr. 8! dat wil je gewoon niet missen, hou gewoon vol! suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet van groep 8, maar van een opleiding:P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe oud ben ie? hoelang blijf je weg?
Gewoon gaan, zoveel mogelijk lol maken en zorg dat je je goed vermaakt zodat je niet aan thuis hoeft te denken. Lig je 's avonds in bed, bedenk je dan dat je binnenkort weer naar huis toe kan. Het lijkt misschien lang maar 8eraf lijkt het maar heel kort.
12 jaar geleden
Ik heb daar ook vreselijk last van gehad , maar ben toch gegaan en wat bleek : het was harstikke leuk !! Je wordt beziggehouden dus echt kans om aan thuis te denken heb je niet echt. Daarbij had ik met mijn moeder afgesproken een brief/ kaart te sturen en dat gaf een goed gevoel. Ik denk dat je moet gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lekker gaan en een weekje genieten! neem anders je mobieltje mee en bel of sms elke avond even met je thuisfront, en spreek bijvoorbeeld een tijd af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gaan en zoveel mogelijk lol hebben en niet aan huis denken en je (ouders-vrienden) niet bellen dan krijg je alleen meer heimwee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt maar twee mogelijkheden: gaan of niet gaan.
Wat zijn de risico's van beide?
Niet gaan: later spijt. Niet meer te herstellen.
Wel gaan: heimwee. Bellen naar huis, ophalen.
Omdat het laatste dus op te lossen is, is mijn advies: gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je al eerder last gehad van heimwee?
Zo ja, hoe lang geleden is dat, want ook over een heimwee kun je heen groeien.
Het kan natuurlijk ook zo zijn, dat je bang bent om heimwee te krijgen.
Maar inderdaad je hebt 2 keuzes, zet alle voors en tegens eens op papier.
Natuurlijk kun je ook proberen om mee te gaan en er zullen er misschien meer zijn die het moeilijk hebben, maar zo leer je ook dat een mens weleens op zijn tanden moet bijten om iets te bereiken en daar is in mijn ogen niks mis mee.
Wat je ook kiest, het is jouw keuze, maar zet wel bij de tegens dat je achteraf alle verhalen aan moet horen, want dat het een dolle boel wordt: dat is zeker, want van ieder schoolkamp wordt nu eenmaal een feestje gemaakt.
Ook is het een goeie oefening voor het voortgezet onderwijs.
Daar begint men meestal met een schoolkamp, en wel om elkaar beter te leren kennen.
Als je dan niet mee zou gaan, loop je het risico dat je een beetje naast je klas staat, want meestal krijg je dan een soort van groepjes.
Dit is voor jou een moeilijke keuze, maar er komen er nog veel meer in je leven.
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je echt erge heimwee hebt en je weet dat van te voren zou ik gewoon niet gaan. Bij mij ging heimwee vanzelf over, toen ik ouder werd. Alle pogingen om te forceren pakten niet goed uit.
succes met je beslissing
ps: als het vlakbij is, kan je het allicht proberen, dan ben je zo weer thuis.