Verslaafd aan wiet en je wilt overstappen naar waterpijp lukt dat?

Hallo ik rook iedere dag ongeveer 10 euro aan wiet en dat word steeds meer... In het weekend 20 euro door de weeks 10 euro en eerst was het alleen maar 5 euro per week ( dat was een maand geleden) ik denk als ik zo door ga dat ik veel meer ga roken en ik teveel ga uitgeven. Ik wil nu inplaats van dat ik wiet rook waterpijp gaan roken omdat dat veel minder kost. Het gaat mij erom dat ik veel ga minderen met wiet maar dat ik wel een plaatsvervanger er voor heb. Wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche

Het beste antwoord

De waterpijp zie ik niet als een oplossing maar een verschuiving van het probleem.

Om telkens in een zelfde roes te komen ga je steeds meer gebruiken, doe je nu al en zal steeds verder gaan.

Ik heb al veel jongeren zo zien afglijden naar een verslaving die ze kapot maakt, nu is het wiet, straks zijn het hard drugs.

Jij zult moeten gaan leren je te beheersen of totaal te stoppen voordat je verdwijnt in een gat waar je nooit meer uit komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als je verslaafd bent aan een middel, dan heb je een serieus probleem.
Een vervangend middel bv de waterpijp is geen oplossing, maar meer een toevoeging.

100% overstappen naar een waterpijp zal namelijk niet gebeuren.

Misschien zul je beter een goede afspraak met jezelf moeten maken en een maximaal te besteden bedrag per week voor wiet en rokerij! Als je je hier aan kunt houden, dan ben je op de goede weg.

Als ik jouw verhaaltje lees, zie ik dat je ruim 360 euro per maand uitgeeft aan wiet.
En ik mag aannemen dat daar nog extra kosten bijkomen voor shag/sigaretten.

Als je er zoveel geld voor over hebt, zou ik persoonlijk er serieus over gaan nadenken om zelf thuis te gaan telen en wat plantjes te gaan kweken.
Dus een beetje investeren in goed materiaal, en alleen voor eigen gebruik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waterpijp vaporizer, het is 1 pot nat.

wil je kosten drukken of van je verslaving af komen?

in het eerste geval: je mag kweken voor eigen gebruik
in de zomer een paar purpeltjes bv buiten en je hebt het hele jaar genoeg te smoken als je het goed doet.

in het 2e geval:
maandag even je huisarts bellen en het probleem voorleggen zodat je hulp kan krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben zelf ook gestopt met blowen.
Zelf heb ik het gewoon afgebouwd.
Koop gewoon iets minder wiet per dag (als je zelf draait doe dan ook wat minder wiet in je joint).

Zoek ook hulp bij het stoppen, want het is niet makkelijk!
Praat er ook met iemand over als je aan het stoppen bent (liefste met iemand die niet blowt of is gestopt met blowen. die weet precies hoe jij je voelt en wat je door maakt).
Zoek afleiding als je heel erg zin in een jointje hebt.

En zeg nooit 'ik kan het niet' want je kan het wel!

Ik wens je heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wiet geeft jou een fijn gevoel.
Lees: Wiet verdooft gevoelens waar jij niet mee aan de slag wil of kunt.

Probeer die leegte, pijn, onzekerheid, of i.d. te achterhalen. Dan heb je helemaal niets meer nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste,

Een waterpijp is niet hetzelfde als wiet. Sterker nog het heeft er helemaal niets mee te maken.

Een waterpijp roken en wiet gebruiken zijn twee hele andere dingen dus het zal je niet helpen.

Je kunt wel een Bong gaan nemen maar dat is hetzelfde als wiet roken.