Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Verslaafd aan wiet en je wilt overstappen naar waterpijp lukt dat?

Hallo ik rook iedere dag ongeveer 10 euro aan wiet en dat word steeds meer... In het weekend 20 euro door de weeks 10 euro en eerst was het alleen maar 5 euro per week ( dat was een maand geleden) ik denk als ik zo door ga dat ik veel meer ga roken en ik teveel ga uitgeven. Ik wil nu inplaats van dat ik wiet rook waterpijp gaan roken omdat dat veel minder kost. Het gaat mij erom dat ik veel ga minderen met wiet maar dat ik wel een plaatsvervanger er voor heb. Wie kan mij helpen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De waterpijp zie ik niet als een oplossing maar een verschuiving van het probleem. Om telkens in een zelfde roes te komen ga je steeds meer gebruiken, doe je nu al en zal steeds verder gaan. Ik heb al veel jongeren zo zien afglijden naar een verslaving die ze kapot maakt, nu is het wiet, straks zijn het hard drugs. Jij zult moeten gaan leren je te beheersen of totaal te stoppen voordat je verdwijnt in een gat waar je nooit meer uit komt.

waterpijp vaporizer, het is 1 pot nat. wil je kosten drukken of van je verslaving af komen? in het eerste geval: je mag kweken voor eigen gebruik in de zomer een paar purpeltjes bv buiten en je hebt het hele jaar genoeg te smoken als je het goed doet. in het 2e geval: maandag even je huisarts bellen en het probleem voorleggen zodat je hulp kan krijgen.

Wiet geeft jou een fijn gevoel. Lees: Wiet verdooft gevoelens waar jij niet mee aan de slag wil of kunt. Probeer die leegte, pijn, onzekerheid, of i.d. te achterhalen. Dan heb je helemaal niets meer nodig.

Beste, Een waterpijp is niet hetzelfde als wiet. Sterker nog het heeft er helemaal niets mee te maken. Een waterpijp roken en wiet gebruiken zijn twee hele andere dingen dus het zal je niet helpen. Je kunt wel een Bong gaan nemen maar dat is hetzelfde als wiet roken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100