Ik word onzeker als.iedereen iets heeft wat ik niet heb hoe kom ik van die onzekerheid af?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (11)

Door te denken dat iedereen uniek is. En jij dus ook. Ik dacht vroeger ook van ow die heeft dat ook dus dat wil ik ook. Totdat ik na ben gaan denken van hee wacht eens, we zijn allemaal een individu, dus waarom zou je dan andermans gedrag willen kopiëren? Gewoon lekker jezelf blijven ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beseffen dat uniek zijn beter is dan hetzelfde willen zijn. Als je gewoon jezelf bent zal je je vanzelf zekerder gaan voelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had precies hetzelfde, iedereen heeft een adias, ik koop 2 adidas vesten. Anders vond ik het niet leuk, en voelde ik me niet goed. Maar nu vorige week dacht ik bijmezelf, waar ben ik mee bezig, ik vind blazers super leuk, en van die nette jasjes. Niet van die slonzige adidasvesten. Je moet gewoon je eigen smaak dragen, en ook spullen hebben enz. Ik droeg toen opeens hele andere kleren en ieder gaf me complimenten dat ik er goed uitzag (: Dus gewoon je eigen smaak hebben in alle dingen (: dan komt het allemaal goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn ook beslist mensen die denk, dat jij iets hebt wat zij niet hebben. En dat is maar goed ook stel je voor we hadden allemaal hetzelfde, dat zou erg eentonig worden alleen al als je indenkt dat iedereen dezelfde kleren zou dragen, dezelfde fiets/auto zou rijden en ga nog maar even door. Iedereen is op zijn of haar manier speciaal, dus jij ook. Probeer meer in jezelf te geloven dan komt het allemaal wel goed! Succes!!

Toegevoegd na 1 minuut:
mensen die denken, bedoel ik met de eerste zin ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij denkt, "dat staat een ander goed", dat wil ik ook, misschien denkt iemand anders wel juist hetzelfde, maar dan over jou.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het gene kopen wat iedereen heeft!!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vraag me af of ze die ook allemaal bij dezelfde winkel vandaan hebben.
Gewoon jezelf blijven, daar wordt je echt sterk van op de lange termijn.
succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
door je zelfbeeld en eigenwaarde op te krikken zodat je je niet continu hoeft te vergelijken met anderen omdat je het kan accepteren en aanvaarden dat er gewoon mensen zijn die iets hebben wat jij niet hebt.
dan kan je ook inzien dat jij iets hebt wat anderen niet hebben en hier trots op zijn.

hou jezelf dus niet voor de gek en stel geen eisen aan jezelf die totaal niet haalbaar zijn en ook niet haalbaar HOEVEN te zijn.
je kan gewoon niet alles hebben. niemand heeft alles, dus jij ook niet.

hou van jezelf of een ander geen onrealistisch of vertekend beeld voor ogen want dit veroorzaakt vaak teleurstellingen over jezelf, waardoor je NOG meer tegen een ander op gaat kijken.

jij bent okay zoals je bent, maar het is lastig om dit ook echt zo te VOELEN. in feite ben jij de persoon die je deze onzekerheid 'aanpraat' en dit heeft bepaalde oorzaken die heel menselijk zijn.
gaat het je echt beperken omdat het je doen en laten in de weg zit, of ga je onzekerder worden dan je al bent waardoor je je over het algemeen niet lekker in je vel zit zou je aktie moeten ondernemen.

overigens kan de leeftijd er ook voor zorgen dat je onzeker bent, en bijna iedereen herkent dit. het is een fase die er gewoon bij hoort, maar zorg dat je er niet in blijft hangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vervelend om te lezen dat je zo met anderen bezig bent dat je jezelf gewoon vergeet. Sterker nog, je wilt jezelf niet eens zijn maar iemand anders. Zorg er voor dat jij geen geschiedenis wordt en straks niet meer weet wie je was en draag gewoon de kleren en schoenen die jij leuk vind, blijf gewoon bij je eigen mening, ga gewoon om met de mensen die jou waarderen om wie jij bent daar heb jij namelijk net zoveel recht op als ieder ander. Het is een onmogelijk opgave on steeds een ander te kopieeren, ga eerst jezelf leren accepteren en je beste en eigenschappen ontdekken, pas als jij die ziet en jezelf kan zijn ziet een ander ze ook. Hoe moet een ander jou leuk vinden als je jezelf steeds verstopt in iemand anders?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je voelt je onzeker als je niet exact hetzelfde hebt als 'alle' anderen. Die onzekerheid wil je kwijt, en vraagt je af hoe je dat kunt bereiken.
Ik raad je aan om het feit te accepteren dat je onzeker bent als iets dat er gewoon is.
Daarna bekijk je of je het artikel in kwestie zelf wel echt mooi vindt. Wanneer niemand het zou hebben, zou jij het dan wèl kopen? Als het antwoord ja is, kun je overwegen het aan te schaffen - omdat het JOUW KEUZE is.
Is het antwoord echter nee, laat het dan voor wat het is en wees trots op jezelf omdat JIJ hebt gekozen! Waarom zou je je tenslotte altijd maar moeten aanpassen aan de keuzes van anderen?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de focus altijd legt op wat je niet hebt, dan blijft het lastig. Kijk eens wat jij wel (aan talenten) hebt en anderen niet. Want die voorbeelden zijn er zeker en richt je daar dan op.