Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat moet je doen als je erachter komt dat je dyslectisch bent?

Ik heb vaak het vermoeden dat ik dyslectisch. Wat kan ik het beste doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
914
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe een test.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Je kunt en moet dit op school laten testen. Ik ga er tenminste vanuit dat je leerling bent.

Toegevoegd na 1 minuut:
Er zijn echter ook wel online diverse testen, maar meestal is het beter om zoiets onder begeleiding te doen. Je moet tenslotte wel de testen begrijpen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Er is ook een speciale startpagina over Dyslectie: http://dyslexie.startpagina.nl

In de bron een link naar het forum van deze startpagina, waarop een gelijke vraag wordt gesteld. Wellicht staan hier ook goede tips bij!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik jou was zou ik naar een orthopedagoog of psycholoog stappen en je daar laten onderzoeken, zij kunnen jou ook vast wel advies geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang je het foutloos schrijft zou ik me geen zorgen maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is veel meer dan enkel het schrijven. en je hebt zelfs verschillende vormen van dyslexie...
Praat met je ouders er over en met je leraar/lerares. Het is namelijk te testen en met het testresultaat kunnen zij bepalen wat het beste is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ervan genieten dat je dingen rijgt zoals : halfuur langer tijd met proefwerken - bij engels niet op de spelling letten etc :p dat had ik teminste ik had er alleen plezier qq
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat fijn voor je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat kan idd, maar pas nadat dyslexie vast is gesteld. maar zoals je zegt: gebruik maken van de voordelen!! :))
De diagnose dyslexie mag in Nederlandalleen maar gesteld worden door een arts, een orthopedagoog of een gezondheidszorgpsycholoog die is opgenomen in het BIG-register. Als je dus zeker wilt weten of je dyslectisch bent zal dat onderzocht moeten worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding