mijn kat is doodgereden wat helpt tegen het verdriet?

Mijn kat die ik meer dan mn halve leven had. Die ik van jongs af aan voor mn verjaardag had gekregen.
Hij kwam iedere dag mij wakker maken. Hij dronk mijn melk op kwam bij mij zitten. Lekker kroelen met mij.
Ze was mn beste vriendin en dan word er aangebeld. Om te vragen of dit uw kat is..
Ik barste in tranen uit.
Nu moet ik idere dag over de plek fietsen waar zij is overreden.
Onze hond en andere kat zitten rusteloos op de plek waar mijn kat alrijd zat.. De kat die we nog hebben. Zit nu op het muurtje van mijn oude kat. Normaal durft hij daar nooit op te zitten maar nu toch.. Hij is.nu alleen. Met mij en mn hond
ik mis haar zo ontzettend.
Hrt is misschien wel beetje overdreven om dit te schrijven maar ik moet even mn verhaal kwijt.
Hebben jullie nog wat tips?

Mijn kleine zwarte katje

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
16.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach wat vind ik dat erg voor je!
Gecondoleerd......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je ook doet, sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is helemaal niet overdreven hoor!
Ik heb ook zo'n lief katje.
Hij komt vaak kopjes geven en wil dan bij me liggen en kroelen.
Als ik verdrietig of ziek ben voelt hij dat en dan wil hij niet bij me weg,en dan komt hij zelfs bij me liggen helemaal tegen me aan.
Katten geven zoveel liefde.
Tuurlijk ben je verdrietig.
Veel sterkte ermee..
Het moet slijten,zoals alle verdriet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sterkte!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gecondoleerd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thx voor de troosts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vreselijk Thijs!!! Neem de tijd om het te verwerken. Het is zeker niet overdreven dat je er veel verdriet van hebt.
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sterkte en veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
van hier ook nog een keer sterkte gewenst.
hoop dat je wat aan de antwoorden en reacties hebt en dit een klein verschil voor je kunnen maken.

Antwoorden (11)

Ten eerste Veel sterkte !
Je kan een mooi plekje maken, bijvoorbeeld een klein glazen kasje, en dan zet je op de bovenste plank een foto en daaronder een mooie vaas met urn en daaronder zijn speeltje enz....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach wat vreselijk voor je. Ik voel met je mee. Bedenk dat ze een fantastisch leven bij je heeft gehad en dat je daar mooie herinneringen aan hebt. Waarschijnlijk heeft ze door de klap niet veel geleden. Ik geloof en ben ervan overtuigt dat ze het nu ook goed heeft. Haar dierenzieltje is nu bij alle andere zielen in de dierenhemel. En zo is het.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik weet zeker dat ze niet wil dat je om haar rouwt. Het is niet anders als bij mensen. Ze wil dat jij gelukkig bent. Zij is dat nu ook. Daar twijfel ik geen moment aan. Ze is weer nieuwe maatjes met andere overleden poezen. Haar hiernamaals gaat gewoon door. Net zoals jij gewoon verder moet gaan met je leven, want dat wil ze namelijk dat je dat doet.

Toegevoegd na 10 minuten:
Tjee, ik trek me dit enorm aan zeg. Ik hou gewoon van poezen. Wens jou heel veel sterkte en ik weet zeker dat je alles in korte tijd weer helder kan relativeren. Knuffel van mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thx voor het.begrip zon forum helpt wel een beetje
Tegen het verdriet helpt vooral: het verdriet de ruimte geven. Je mag verdrietig zijn, je mist je kameraadje, jullie zijn lang samen geweest en dat is plotseling en op een nare manier geëindigd.
Het zal slijten, maar dat heeft tijd nodig. Gun jezelf die tijd. Kijk naar je andere dieren: die hebben ook nog tijd nodig. Kroel wat meer met die dieren, hang een mooie foto van je zwarte katje op om naar te kijken en aan haar te kunnen denken.
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jah ik geef ze allemaal erg veel aandacht. Dat zal ik ze nu nog.wel meer doen. De anderebkat heeft al een kanker verslagen vandaar de foto dat hij maar 1 oor.had
ken je het verhaal van de regenboogbrug?
ik vind het een erg troostrijk verhaal.
heel veel sterkte met je verlies, en een goede reis voor je katje.
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
prachtig Rieneke... +1
Rieneke1
12 jaar geleden
ja he kristal, ik krijg er iedere keer weer tranen in de ogen van, zo mooi.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ontroerend Rieneke +1
Heel veel sterkte misschien klinkt het gek maar laat je verdriet gewoon gaan en deelt met die andere dieren die nog zijn verwerkt samen . En geloof jij zal rust weer in terug vinden maar je ander dieren benoed het gewoon tegen je andere poes .En een ding als is er niet in lichamelijkheid meer maar ze zal vooral tijd in hart blijven en geniet daarvan dat jij dat vorecht heb gehad deze mooie bijzonder band heb mogen ervaren .Nogmaals heel veel sterkte

Mijn lieve poesengel

mijn lieve kat

nu in dit huis
een lege plek
zo zonder jou
is het veel leger

het is ook zo stil
zonder jou gespin
en gemiauw
en jou zwart witte gevlekte vacht mis ik ook zo

jij met je domme katten acties
gezellig
warm op schoot
ik mis je al kan ik de tijd niet keren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plusje voor je lieve antwoord en mooie plaatje.
Katten zijn zulke liefdevolle wezentjes,en ze kunnen ook aanvoelen als er iets met je is.
Mijn kat zit de hele dag op dezelfde plaats op me te wachten als ik weg ben,als hij me dan vanachter het raam aan ziet komen gaat hij hard miauwen en springt hij op m'n schouders en dan geeft hij me als begroeting kopjes en likjes op m'n wangen,zo lief.
Hij slaapt ook vaak bij me.
Ik zou hem ook erg missen als ik hem zou kwijtraken..:'(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat lief Dielyla!!! +1
Ach joh, dat is zo erg.
Om zomaar ineens je kat kwijt te zijn waar je zo'n band mee had. Ik moet er niet aan denken maar heb het ook al een paar keer meegemaakt, net als vele anderen.
Geloof me maar, iedereen die net zoveel van hun huisdier hield als jij heeft gehuild. En dat is ook goed, wees maar verdrietig. Je verdriet is zo intens dat het lijkt of het niet meer over gaat maar je zal zien dat het na verloop van tijd een beetje minder wordt, het slijt zeggen ze dan, en dan merk je dat je niet meer elke minuut aan je kat denkt maar ook weer af en toe aan iets anders kan denken. En dat is goed, en als je kat het kan voelen dan zou hij blij zijn dat je wat minder verdrietig om hem bent. Ik vind de link van Rieneke prachtig, en ook de andere antwoorden, ik hoop dat je er iets aan hebt, dat het je een beetje kan troosten want we weten allemaal wat je voelt.
Je vertelt dat jullie andere kat op het plekje zit waar jouw kat op zat. Het zal onwennig voor haar zijn, om ineens enigst kat te zijn, maar wie weet wil zij ook wel graag je vriendin zijn en je troosten. Let eens op hoe zij reageert, en laat haar haar gangetje maar gaan. Wie weet kan zij je nog het beste troosten van allemaal, samen met jullie hond.
Sterkte hoor.
Kristal
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
mooi antwoord!
Bedank je kleine zwarte katje voor de tijd die hij samen met jou heeft mogen doormaken.
Bedank hem voor het knuffelen en het kroelen met jou.
Bedank hem voor de liefde die hij jou heeft gegeven.
Wens hem veel geluk en het leven die na deze komt. En zeg hem dat je nog wel eens aan hem zult denken.

Brand er ook een kaarsje bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.youtube.com/watch?v=rkyfLyPk9R4
12 jaar geleden
ten eerste wens ik je sterkte want het is natuurlijk heel erg kl#te dat dit je overkomt, en overdreven is het al helemaal niet hoor.

een gouden tip heb ik niet, behalve dat je niet moet blijven hangen in het verdriet.

je andere kat zit op het muurtje omdat deze dit nu durft, en je zal zien dat dieren heel snel accepteren dat hun maatje er niet meer is. (ze hebben het geluk niet zo te kunnen relativeren als wij mensen wat dit betreft, ze leven op het moment en niet in het verleden of toekomst)

elk verlies is een proces, en net als elk ander zal je hier ook doorheen moeten. (frustratie, woede, verdriet, ontkenning etc aan het eind komt acceptatie en aanvaarding)

toch kan je misschien dingen doen om het makkelijker te maken voor jezelf vind je het moeilijk om steeds weer langs de plek te fietsen waar je kat is doodgereden kan je er misschien een steen met zijn naam neerleggen, een favo speeltje erbij, etc. zodat het andere herinneringen oproept dan in eerste instantie dat nare ongeluk.

probeer dankbaar te zijn voor de mooie dingen die de kat heeft achter gelaten, en schrijf deze op in een boekje. wordt je overmant door het verdriet, lees het boekje dan zodat je niet alleen maar denkt aan het ongeluk zelf.

het klinkt hard, maar dieren missen niet zo erg als dat mensen dit kunnen. ze weten dat er wat anders is in de situatie, en snappen niet waar je kat blijft, maar je zal zien dat ze het dagelijkse leven weer snel op zullen pakken als ze eenmaal weten dat je kat niet meer terugkomt.

geniet van de dieren die er nog zijn, hun kunnen je ook troost geven. dieren voelen ook emotie aan, dus koester wat je wél hebt. tastbaar in de vorm van je andere kat en hond, en in gedachten wat je overleden kat zo speciaal maakte.

en vooral praten als je de behoefte hebt, praten praten en nog eens praten.

heel veel sterkte gewenst Thijs
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De gedachte dat een overleden huisdier op je wacht bij de hemelpoort kan je troost bieden. Jullie zijn dan op dit moment tijdelijk niet bij elkaar, maar straks voor altijd. Heel veel sterkte in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is altijd heel triest als een geliefd huisdier sterft. Er zal tijd moeten overgaan, om zonder tranen aan haar te denken. Het helpt een beetje als je afleiding zoekt om niet constant met je verdriet bezig te zijn. Probeer je ook in te prenten dat ze een goed leven heeft gehad bij jou omdat jij haar een goede thuis hebt gegeven en een vriend voor haar was.

Je zal merken dat het na een tijd minder pijn doet en dat je zelfs aan je kat kan terugdenken met een glimlach, om de dolle fratsen die ze wel zal uitgehaald hebben. Misschien kan het je enige troost bieden als je een gegraveerde veldkei of leistenen hart in je tuin kan leggen als herinnering aan je poesje. Dat kan je hier laten maken:

http://www.dierverlies.nl/

Je kan haar hier ook een online herdenkingsplaatsje geven:

http://www.dierenkring.nl/index.htm

Sterkte nog Thijs.